DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3617

Title: แผนธุรกิจ The Code Pub & Restaurant
Other Titles: Business Plan for The Code Pub & Restaurant
Authors: อรรถชัย ชูปรีชา
Keywords: แผนธุรกิจ
การบริการ
อาหารและเครื่องดื่ม
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจร้าน เดอะโค้ด ผับ แอนด์เรสเตอรองท์ ในการจัดทำแผนนี้ได้ใช้การวิเคราะห์ปัจจัยสภาพแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน การวิจัยทางการตลาดโดยการสัมภาษณ์เชิงลึกกับกับผู้ที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจประเภทนี้ ได้แก่ ผู้ให้สัมภาษณ์ที่มีอายุน้อยกว่า 40 จำนวน 5 คน ผู้ให้สัมภาษณ์ที่มีอายุมากกว่าเท่ากับ 40 จำนวน 1 คน และเจ้าของกิจการจำนวน 3 คน จำนวนรวม 9 คน โดยใช้แบบสัมภาษณ์ และใช้การวิเคราะห์เนื้อหาในการวิเคราะห์ข้อมูลจากการสัมภาษณ์ จากผลการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ พบว่า จุดแข็ง คือ ทำเลที่ตั้ง จุดอ่อนคือ ร้านยังไม่เป็นที่รู้จัก โอกาส คือ สภาวะเศรษฐกิจที่ตึงเครียดทำให้ผู้คนหันมาใช้บริการเพื่อคลายเครียด อุปสรรค ได้แก่ ราคาวัตถุดิบที่สูงขึ้น สำหรับการวิเคราะห์คู่แข่งพบว่าในสภาพวะปัจจุบันตลาดมีการแข่งขันสูงมากคู่แข่งใช้วิธีการลดราคาแจกของแถมเพื่อเป็นการดึงความสนใจของลูกค้าให้มาใช้บริการ และการมีบริการที่ดีจะสามารถเอาชนะคู่แข่งได้ เมื่อพิจารณาถึงผลการวิจัยการตลาดพบว่า ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่ใช้บริการในตอนกลางคืนหลัง21:00น.ไปแล้ว และมีความคิดเห็นว่า การบริการ สถานที่ และการส่งเสริมการขาย มีความสำคัญมาก สำหรับ ร้าน เดอะโค้ด ผับ แอนด์เรสเตอรองท์ ใช้เงินลงทุน เท่ากับ 4,550,000 บาท โดยมี มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (Net Present Value) ของโครงการเท่ากับ 11,507,909.34 อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากับ 104 % และระยะเวลาในการคืนทุน เท่ากับ 0.873 ปี
This business plan is intended as a guideline for the business of The Code Pub & Restaurant. In this plan, the analysis of business environment factors Competitive Analysis Marketing research, in-depth interviews with those involved in this type of business, included 5 interviewees aged 40 and above, 40 older interviewees and 3 business owners totaling 9. People using interviews. The content analysis was used to analyze data from interviews. According to the analysis of the business environment, the strengths of the location are the weaknesses, the unknown is the opportunity, the stressful economic conditions make people turn to the services to ease the barriers, including higher raw material prices. For competitor analysis, it is found that in the current situation, the market is very competitive. Competitors use the discounted price method to get the customer's attention to the service. And good service can beat the competition. When considering the results of market research, it was found that Most users use the service at night after 21:00. And there is the opinion that the place and promotion services. Very important For The Code Pub & Restaurant, the investment cost is 4,550,000 baht. The net present value of the project is 11,507,909.34 The internal rate of return (IRR) was 104% and the payback period was 0.873 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การบริหารธุรกิจ
ความสำเร็จทางธุรกิจ
ร้านขายเครื่องดื่มที่มีแอลกอฮอล์
อุตสาหกรรมสถานบริการ
ผับ
การจัดการร้านอาหาร
ผับ -- วิจัย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3617
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
atthachai.chup.pdf3.07 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback