DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3439

Title: ความภักดีในตราสินค้า ความพึงพอใจ และการรับรู้ถึงคุณภาพสินค้า ที่ส่งผลต่อความตั้งใจชื้อรองเท้ากีฬาแบรนด์เนม ของประชากรในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Brand loyalty, Satisfaction and Perceived Product Quality Affecting People's Intentions to Buy Brand Name Shoes in Bangkok District
Authors: อนุชา ลังสุ่ย
Keywords: ความภักดีในตราสินค้า
ความพึงพอใจ
การรับรู้ถึงคุณภาพสินค้า
ความตั้งใจชื้อผลิตภัณฑ์กีฬาแบรนด์เนม
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา อิทธิพล ความพึงพอใจ และการรับรู้ถึงคุณภาพสินค้า ที่ส่งผลต่อความตั้งใจชื้อรองเท้ากีฬาแบรนด์เนม ของประชากรในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล กลุ่มตัวอย่าง จำนวน 200 คน แบบทดสอบที่ใช้มีค่าความเชื่อมั่น 0.925 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาโดยผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ร่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 คือ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการวิจัยพบว่า ความภักดีในตราสินค้า ความพึงพอใจ และการรับรู้ถึงคุณภาพสินค้า ส่งผลต่อความตั้งใจชื้อรองเท้ากีฬาแบรนด์เนมของประชากรในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research aims to study the effect of Brand loyalty, satisfaction and perceived product quality on people’s intentions to buy brand name shoes in Bangkok district. Questionnaires were used to collect data. From 200 samples. The value of reliability of questionnaires was 0.925. The content validity was verified by of experts. The statistics used to analyze the data was descriptive statistics including frequency, percentage, mean, and standard deviation. While statistics used for hypothesis testing was a multiple regression analysis at 0.05 level & statistical significance. The research found that perceived quality and brand loyalty affect the people’s intentions to by brand product at 0.05 level & statistical significance .at 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3439
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
anucha_lung.pdf3.9 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback