DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3076

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าที่ใช้บรรจุภัณฑ์สีเขียวของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Influencing the Decision to Buy Goods Using Environmentally Friendly Package of Consumers in Bangkok
Authors: ปฐพี สุทธิวัฒนกุล
Keywords: การสนับสนุนการปกป้องสิ่งแวดล้อมความรับผิดชอบต่อสิ่งแวดล้อม
ประสบการณ์เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์สีเขียว
ความเป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมของบริษัท
ความดึงดูดทางสังคมในเรื่องสิ่งแวดล้อม การตัดสินใจซื้อ
บรรจุภัณฑ์สีเขียว
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยการสนับสนุนการปกป้องสิ่งแวดล้อม ความรับผิดชอบต่อสิ่งแวดล้อม ประสบการณ์เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์สีเขียว ความเป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมของบริษัท และความดึงดูดทางสังคมในเรื่องสิ่งแวดล้อมที่มีส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าที่ใช้บรรจุภัณฑ์สีเขียวของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ระเบียบวิธีวิจัยเป็นเชิงปริมาณด้วยวิธีการสำรวจโดยใช้แบบสอบถาม ประชากรที่ศึกษาคือผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร และเลือกกลุ่มตัวอย่างด้วยการสุ่มแบบตามสะดวก จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบสมมติฐานใช้สถิติวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ที่ค่านัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ .05 ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ส่วนใหญ่เป็นชายอายุ 21–30 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงาน/ลูกจ้างบริษัทเอกชน รายได้ต่อเดือน 15,001–30,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า การสนับสนุนการปกป้องสิ่งแวดล้อม ความรับผิดชอบต่อสิ่งแวดล้อม ประสบการณ์เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์สีเขียว ความเป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมของบริษัท และความดึงดูดทางสังคมในเรื่องสิ่งแวดล้อมต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าที่ใช้บรรจุภัณฑ์สีเขียวของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research aims to identify the factors supporting environmental protection. Environmental Responsibility Experience on green products The environmentally friendly company. And engage in a social environment that influence the decision to buy green packaging, consumers in Bangkok. Research methodology is a quantitative survey method using a questionnaire. The population was consumers in Bangkok. And were selected by convenience sampling 400 percent data were analyzed using mean and standard deviation. The hypotheses were tested by multiple regression analysis. The level of statistical significance. 05. The study indicated that The majority of respondents, mostly men aged 21-30 years of undergraduate education. Senior staff / employee private company income per month 15,001 – 30,000 baht The hypothesis testing found Support for environmental protection Environmental Responsibility Experience on green products The environmentally friendly company. And engage in social, environmental matters, the decision to buy green packaging, consumers in Bangkok statistically significant at the 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การจัดการสิ่งแวดล้อม
การตัดสินใจ
การจัดซื้อ
บรรจุภัณฑ์
บรรจุภัณฑ์ -- การตัดสินใจ
การจัดการสิ่งแวดล้อม
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3076
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pattapee.suth.pdf2.64 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback