DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2997
|
Title: | แผนธุรกิจผลิตภัณฑ์หนอนไม้ไผ่ทอด Mr.Bug |
Other Titles: | Business plan for fried caterpillar bamboo "Mr.Bug" |
Authors: | ภัทศิรินทร์ กลิ่นจันทร์ |
Keywords: | หนอนไม้ไผ่ทอด หนอนไม้ไผ่ แปรรูปหนอนไม้ไผ่ |
Issue Date: | 2560 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การจัดทำแผนธุรกิจพัฒนาผลิตภัณฑ์หนอนไม่ไผ่ทอดนั้น เนื่องมาจากประเทศไทยมีความสามารถในการเพาะเลี้ยงแมลง ประกอบกับเมื่อพิจารณาการแข่งขันในตลาดถือว่าไม่รุนแรงมากนัก ในขณะที่ความต้องการของลูกค้าทั้งประเภทบุคคลทั่วไป และนักท่องเที่ยวยังมีอยู่ จึงเกิดการพัฒนาแผนธุรกิจดังกล่าวขึ้น ภายใต้ชื่อตราสินค้า “Mr.Bug” (มิสเตอร์บั๊ก)
ซึ่งมีกลุ่มลูกค้าเป้าหมายคือ กลุ่มพนักงาน ผู้ประกอบธุรกิจส่วนตัว เพศหญิง โดยเฉพาะเขตกรุงเทพและปริมณฑล ที่ชื่นชอบการรับประทานหนอนไม้ไผ่ และนักท่องเที่ยวที่ต้องการทดลองรับประทานหนอนไม้ไผ่ทอด จึงได้มีการพัฒนาผลิตภัณฑ์บนพื้นฐานของการศึกษาด้วยการทำแบบสัมภาษณ์ไปยังกลุ่มเป้าหมายผู้ที่รับประทานแมลงทอดจำนวน 5 รายและผู้ที่ไม่รับประทานแมลงทอดอีก 5 ราย เพื่อนำความต้องการของกลุ่มเป้าหมายมาพัฒนาผลิตภัณฑ์
จนได้ผลิตภัณฑ์ออกมาเป็น 4 รสชาติ คือ รสดั้งเดิม (รสเค็ม) รสบาบีคิว รสชีส และรสปาปริก้า ในขณะที่บรรจุภัณฑ์มีทั้งที่เป็นถุงซิปล็อคและกระป๋อง PE มีราคาจำหน่ายตั้งแต่ 20-380 บาท และจำหน่ายผ่านช่องทางที่หลากหลายเริ่มจากการจำหน่ายทางออนไลน์ด้วยบริการแบบเดลิเวอรีและจัดส่งทางไปรษณีย์ การจำหน่ายผ่านตัวแทนจำหน่าย และร้านขายของฝากสำหรับนักท่องเที่ยว
โดยจะทำการตั้งโรงงานผลิตขึ้นที่ อ.ดอนเจดีย์ จ.สุพรรณบุรี ใช้งบลงทุนที่ 1,150,000 บาท โครงการดังกล่าวนั้นมีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) ที่ 95% และจะมีระยะเวลาคืนที่ประมาณ 8 เดือน The business plan for the development of fired caterpillar bamboo products. Because of Thailand 's ability to insect culture. And considering the competition in the market is not very serious. While the needs of both types of customers and tourists are available. The business plan was developed. Under the brand name "Mr.Bug"
The target group is the female entrepreneurs, especially in Bangkok and its vicinities. Favorite eating caterpillar bamboo and tourists who want to try eating fried caterpillar bamboo. It has developed the product based on the study by interviewing the target group who consumed fried insects and non-insect to meet the needs of the target group to develop the product.
The products come in 4 flavors: Original (salty), Barbecue, Cheese, and Paprika flavors. While the packaging is both zippered bag and PE can are available at prices ranging from 20-380 baht and sold through a variety of channels, starting with online delivery with delivery service and mail delivery. Distribution through distributors. And souvenir shop for tourists
The plant will be located at Don Chedi, Suphanburi, with a budget of 1,150,000 baht. The project has an internal rate of return (IRR) of 95% and will have a return period of approximately 8 months |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ การจัดการธุรกิจ หนอนเยื่อไผ่ การทอดแบบน้ำมันท่วม |
Advisor(s): | ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2997 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|