DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2845

Title: อิทธิพลของความตระหนักรู้ ความรู้เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ และการรับรู้ถึงคุณภาพการใช้งานที่ส่งผลความตั้งใจซื้อ พ็อคเก็ตวายฟาย ของพนักงานในระดับปฏิบัติการ ในอาคารบางนาทาวเวอร์ จังหวัดสมุทรปราการ
Other Titles: The influence of product awareness, product knowledge and product quality on working consumer intention to by pocket Wifi in Bangna tower Samut Prakarn Province
Authors: ธิดาพร ราชวัตร
Keywords: การตระหนักรู้
ความรู้เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์
การรับรู้คุณภาพ
ความตั้งใจซื้อ
พ็อคเก็ตวายฟาย
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของความตระหนักรู้ ความรู้เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ และการรับรู้ถึงคุณภาพการใช้งานที่ส่งผลความตั้งใจซื้อ พ็อคเก็ตวายฟาย ของผู้บริโภควัยทำงาน โดยประเภทคือกลุ่มพนักงานในระดับปฏิบัติการ ในอาคารบางนาทาวเวอร์ จังหวัดสมุทรปราการ โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูล 150 ชุด ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างตามสะดวก วิเคราะห์ข้อมูลโดยสถิติ ได้แก่ ความถี่ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบสมมติฐานและการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ผู็ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 20-30 ปี จบการศึกษา ระดับปริญญาตรี มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,000 -30,000 บาท ผลการสำรวจสมมติฐานพบว่าปัจจัยที่อิทธิพลส่งผลต่อความตั้งใจซื้อ พ็อคเก็ตวายฟาย มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ได้แก่ การตระหนักรู้ ความรู้เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ และการรับรู้คุณภาพของผลิตภัณฑ์
The influence of Product Awareness , Product Knowledge and Product Quality on working consumer Intention to by Pocket Wifi. In Bangna Tower Samut Prakarn Province. The type is an employee group at the operational level. In Bangna Tower Samut Prakarn Province. The questionnaire was used to collect 150 sets of data. Use a convenient sampling method. Data were analyzed by frequency, percentage, mean, standard deviation. Hypothesis testing and multiple regression analysis. The study found that The majority of respondents were female, 20-30 years old. Bachelor's Degree. Income per month: 10,000 - 30,000 Baht The results of the hypothesis testing revealed that the influencing factor influenced the willingness to purchase a Wi-Fi pocket. Statistical significance was at 0.05. Product Knowledge And the quality of the product.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: อุตสาหกรรมอินเทอร์เน็ต
ผู้ใช้อินเทอร์เน็ต
การใช้อินเทอร์เน็ตส่วนบุคคลในที่ทำงาน
พฤติกรรมผู้บริโภค
การเลือกของผู้บริโภค
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2845
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tidaporn.ratc.pdf2.35 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback