DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2442

Title: แผนธุรกิจรับจำนำเครื่องจักรกลการเกษตรมือสอง
Other Titles: Business plan for companies pledge tractors.
Authors: เรวัตร แสนราช
Keywords: ธุรกิจรับจำนำ
เครื่องจักรกลการเกษตร
เกษตรกร
รถไถ
รถแทรกเตอร์
Business Pledge
Agricultural Machinery
Farmer
Tractor
Machinery
Issue Date: 26-Jan-2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ และ แนวทางในการทำธุรกิจรับจำนำเครื่องจักรกลการเกษตรมือสอง วิธีการในการจัดทำแผนนี้ คือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการสำรวจตลาด โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์เก็บข้อมูลจาก ผู้ใช้เครื่องจักรกลการเกษตร ใน Facebook Fan page ของ “ชมรมคนใช้คูโบต้า” จำนวน 205 ราย โดยวิธีเลือกตัวอย่างแบบสะดวก สถิติสำหรับการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ร้อยละ จากการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ พบว่า จุดแข็งของธุรกิจ คือ ความชำนาญในเรื่องของเครื่องจักรกลการเกษตร จุดอ่อน คือ ยังไม่ชำนาญด้านสินเชื่อหรือการจำนำต่าง ๆ ส่วนโอกาสทางธุรกิจ คือ ความต้องการใช้สินเชื่อของเกษตรกร อันเนื่องมาจากอัตราการเติบโตของเศรษฐกิจที่ลดลง และอุปสรรค คือ ทัศนคติของสังคมเกี่ยวกับการจำนำหรือการยึดสินค้า สำหรับการวิเคราะห์การแข่งขัน พบว่าไม่มี บริษัทใดเข้ามาทำธุรกิจในลักษณะนี้ ส่วน การวิจัยตลาด พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่สนใจ ที่จะนำสินค้าเข้าโครงการรับจำนำ และ เคยใช้บริการสินเชื่อของคูโบต้า ลิสซิ่ง และวงเงินที่ได้รับส่วนใหญ่อยู่ในระหว่าง 100,000-200,000 บาท จากผลการวิเคราะห์ทั้งหมด แนวทางกลยุทธ์สำหรับกิจการ คือ “กลยุทธ์การเพิ่มประสิทธิภาพการขายและบริการ” ผลของการทำแผนธุรกิจพบว่าธุรกิจ ใช้เงินลงทุนประมาณ 80 ล้านบาท ระยะเวลาคืนทุน เท่ากับ 3 ปี3 เดือน ผลตอบแทนภายในโครงการ ( IRR) เท่ากับ 32% และ NPV เท่ากับ 3,214,425.52 บาท
The business plan also aims to study the possibilities and ways of doing business, Companies pledge tractors. Methods for the preparation of this plan is to analyze the business environment. Competitive analysis and market surveys using online questionnaires to collect information from the agricultural mechanization in Facebook Fan page of used Kubota 205 cases selected by convenience sampling. Statistics for data analysis, frequency and percentage. The analysis found that the business environment is the strengths of the business expertise of agricultural machinery, weakness is not an expert in credit or pledge. The opportunity is that businesses need loans of farmers. Due to the growth rate of economic decline and social attitudes are obstacles to pledge or seize the product. For competition analysis found that no company doing business in this manner. The market research found that most respondents are interested to import goods into the mortgage and credit services used Kubota leasing and credit lines that have been mostly between. 100,000-200,000 baht from all analyzes. Business strategies for the optimization strategy, sales and service. The result of doing business that the business has invested about 80 million baht a payback period of 3 years and 3 months return on the project (IRR) of 32% and NPV equals 3,214,425.52 baht.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2559
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2442
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rewat.sanr.pdf5.01 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback