DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1873

Title: ความคาดหวังต่อคุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อทัศนคติด้านความรู้ความเข้าใจ และด้านความรู้สึกของสถานรับเลี้ยงเด็กเนอสเซอรี่
Other Titles: The service quality expectations that affect attitudes, knowledge, understanding and the sense of nurseries nursery
Authors: รัชนิ์รมณ นัยน์วิวัฒน์
Keywords: ความคาดหวัง
ทัศนคติ
ความคาดหวังคุณภาพการบริการ
สถานรับเลี้ยงเด็ก
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจความคิดเห็นของผู้บริโภคที่มีต่อความคาดหวังต่อคุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อทัศนคติด้านความรู้ความเข้าใจและด้านความรู้สึกของสถานรับเลี้ยงเด็กเนอสเซอรี่ ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เคยใช้บริการสถานรับเลี้ยงเด็กเนอสเซอรี่จำนวน 400 คน ผู้วิจัยได้กำหนดขนาดตัวอย่างจำนวนดังกล่าวโดยใช้ตารางของ Yamane (1967) ที่ระดับความเชื่อมั่นร้อยละ 95 และค่าความคลาดเคลื่อนที่ระดับร้อยละ ±5 ซึ่งตัวอย่างที่ได้ผู้ทำวิจัยเลือกใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง แบ่งตัวอย่างเป็นหนึ่งกลุ่มจำนวนตามกลุ่มตัวอย่างที่เคยใช้บริการสถานรับเลี้ยงเด็กเนอสเซอรี่ในเขตกรุงเทพมหานคร ได้แก่บริเวณสาทร ลาดพร้าว, เจริญกรุง, ปทุมวัน, อ่อนนุช และลาดกระบัง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาแบบสอบถามที่มีค่าความน่าเชื่อถือได้เท่ากับ 0.913 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ, ค่าเฉลี่ย, ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและค่าสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานคือการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ความคาดหวังต่อคุณภาพการบริการแต่ละด้านส่งผลต่อทัศนคติด้านความรู้ความเข้าใจของสถานรับเลี้ยงเด็กเนอสเซอรี่อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 โดยพบว่า ความคาดหวังด้านความมีชื่อเสียงของสถานรับเลี้ยงเด็กเนอสเซอรี่ส่งผลมากที่สุด และความคาดหวังต่อคุณภาพการบริการแต่ละด้านส่งผลต่อทัศนคติด้านความรู้สึกของสถานรับเลี้ยงเด็กเนอสเซอรี่ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถติที่ 0.05 โดยพบว่า ความคาดหวังด้านความมีชื่อเสียงของสถานรับเลี้ยงเด็กเนอสเซอรี่ส่งผลมาที่สุด
This study aims to explore the opinions of consumers with the expectations for the quality of service attitude that affect cognition and sense of Nurseries Nursery. The example used in the study come from the population used services Nurseries Nursery, 400 participants. Researchers have determined the size of the sample using a table of Yamane (1967) at a confidence level of 95 percent. And the tolerance level of ± 5. The research sample was selected using a sampling method. Divide the sample into a number of groups, for example, that had used the services Nurseries Nursery in Bangkok include area Sathorn, Ladprao, Pathumwan, Onnut and Lat Krabang. Tools used in the study of the query with the research the reliability of 0.913. And verify the accuracy of the content from the experts, Including the percentage, mean, standard deviation. And the statistics reference assumptions used in the test is multiple regression analysis (Multiple Regression). Results of hypothesis testing. Found that expectations toward quality of service each side affect knowledge understanding attitude of Nurseries Nursery significant of statistics at 0.05. These results suggest that the expectations of its famous nursery Nursery most affected. And expectations for the quality of service each side affect sense attitudes of Nurseries Nursery significance of statistics at 0.05. It was found that the expectations of its famous nursery Nursery most affected.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สุคนธ์ทิพย์ รัตนภูพันธ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1873
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ratramon_naiw.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback