DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1854

Title: การศึกษาปัจจัยคุณสมบัติส่วนบุคคล ปัจจัยด้านความสามารถของผู้ประกอบการ บรรยากาศภายในร้าน และกระบวนการทำงานที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการร้านกาแฟ: กรณีศึกษา พนักงานบริษัทเอกชนในเขตสาทร ปทุมวัน และวัฒนา กรุงเทพมหานคร
Other Titles: A study of personal factor, ability of entrepreneur factor, Shop’s atmosphere, and work procedure affecting the consumer' selection coffee shop: A case study of employees in Sathorn, Pathumwan, and Watthana district of Bangkok.
Authors: ศรัณย์ หวังชิงชัย
Keywords: ด้านความสามารถของผู้ประกอบการ
ด้านความสัมพันธ์ระหว่างบุคคล
ด้านบรรยากาศร้าน
ด้านส่วนประสมทางการตลาดเฉพาะด้านกายภาพ
สิ่งที่ปรากฏต่อสายตาลูกค้า
ด้านกระบวนการทำงาน
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของปัจจัยคุณสมบัติส่วนบุคคล ปัจจัยด้านความสามารถของผู้ประกอบการ บรรยากาศภายในร้าน และกระบวนการทำงานที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการร้านกาแฟ การศึกษาใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล ทดสอบความตรงของเนื้อหา และความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของคอนบาคกับพนักงานบริษัทเอกชนในเขตสาทร ปทุมวัน และวัฒนา กรุงเทพมหานคร ทดสอบเบื้องต้นกับพนักงาน 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.834 แล้วทดสอบกับพนักงานบริษัทเอกชนจำนวน 400 คน วิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ส่วน คือ 1) สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) ซึ่งได้แก่ ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) 2) สถิติเชิงอนุมาน (Inferential Statistics) ซึ่งได้แก่ สถิติทดสอบหาความแตกต่างค่าที (t-test) ในกรณีการเปรียบเทียบของกลุ่ม 2 กลุ่มจะใช้สถิติทดสอบหาความแตกต่างค่าเอฟ (F-test) หรือ การทดสอบความแปรปรวนทางเดียว (One-way Analysis of Variance: One-way ANOVA) สถิติทดสอบหาความสัมพันธ์แบบถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) สถิติทดสอบหาความสัมพันธ์แบบถดถอยอย่างง่าย (Simple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยส่วนบุคคลในด้านเพศ อายุ ระดับการศึกษา สถานภาพ อาชีพ รายได้ และความถี่ในการเลือกใช้บริการที่แตกต่างกันจะส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟของพนักงานบริษัทเอกชน ผลการศึกษาปัจจัยด้านความสามารถของผู้ประกอบการที่ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟ ในเขตสาทร ปทุมวัน และวัฒนา กรุงเทพมหานคร ในด้านความรู้ความสามารถในธุรกิจ ด้านความสามารถทางความคิด ด้านแรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์ไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟของพนักงานบริษัทเอกชน แต่ด้านความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟของพนักงานบริษัทเอกชน ผลการศึกษาปัจจัยด้านบรรยากาศร้านและด้านส่วนประสมทางการตลาดเฉพาะด้านกายภาพ (Physical Evidence) สิ่งที่ปรากฏต่อสายตาลูกค้าส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟของพนักงานบริษัทเอกชน และผลการศึกษาปัจจัยด้านกระบวนการทำงานส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟของพนักงานบริษัทเอกชน
The research aims to studying A study of personal factor, ability of entrepreneur factor, Shop’s atmosphere, and work procedure affecting the consumer' selection coffee shop: A case study of employees in Sathorn, Pathumwan, and Watthana district of Bangkok A questionnaire was used to collect data. content validity as well as reliability were tested by the Cronbach method with private company employees in Sathorn, Pathumwan and Wattana Districts, Bangkok; the preliminary tests were conducted on 30 employees and gained a confidence level of 0.834. The study focused on 400 private company employees. The statistical approach was divided into two parts: 1) Descriptive Statistics, which included Percentage, Mean and Standard Deviation, and 2) Inferential Statistics, including the T-test method. The comparison of the two groups was examined by the F-test method or ANOVA (One-way Analysis of Variance: One-way ANOVA), Multiple Regression Analysis, and Simple Regression Analysis. The results showed that personal factors in gender, age, education, marital status, occupation, income and frequency of the different options affected the decision of private company employees to purchase at coffee shops. The results of operators’ ability factors influenced the decision to choose a coffee shop in Sathorn, Pathumwan and Wattana Districts, Bangkok. In terms of knowledge in the business, there was no effect on the decision of private company employees to choose a coffee shop. However, the relationship between individuals affected the decision of private company employees to choose a coffee shop. Regarding store atmosphere and marketing mix, only on Physical Evidence, what appeared to the customers’ eyes had an impact on the decision of private company employees to choose a coffee shop. Additionally, the results of working process factors affected the decision of private company employees to choose a coffee shop.
Description: การคนควาอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1854
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Sarun.Wang.pdf2.04 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback