DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1838

Title: การศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อการอ้างอิงปากต่อปากของผู้เรียนโรงเรียนฝึกพนักงานโรงพยาบาลกล้วยน้ำไท
Other Titles: Factors positively affecting word-of-mouth referrals of students in employees’ training school of Kluaynamthai Hospital
Authors: ชวิศา กระรัดเพชร
Keywords: การตลาดโดยใช้สื่อสังคมออนไลน์
ทักษะการปฏิบัติงานทางคลินิก
บุคลิกภาพ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยของการตลาดโดยใช้สื่อสังคมออนไลน์ (Social Networks Marketing)ทักษะการปฏิบัติงานทางคลินิก (Clinical Skill) บุคลิกภาพ (Personality) ภาพลักษณ์ (Appearance) สุขภาพ (Health & Stamina) คุณภาพของนักเรียนฝึกพนักงานผู้ช่วยพยาบาล (Quality of Assistance Nurse Students) การรับรู้เกี่ยวกับสถานที่ตั้งของโรงเรียน (Perceptions of place in Assistance Nurse students) ที่มีผลต่อเชิงบวกต่อการอ้างอิงแบบปากต่อปาก (word-of-mouth referrals) ของผู้เรียนโรงเรียนฝึกพนักงานโรงพยาบาลกล้วยน้ำไทโดยเก็บข้อมูลใช้ระยะเวลาตั้งแต่เดือนพฤศจิกายน 2557 ถึง มกราคม 2558 จำนวน 250 ชุด โดยใช้แบบสอบถามทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ย ร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และหาความสัมพันธ์โดยการทดสอบสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน (Pearson’s Correlation Coefficient) และการถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 16 - 20 ปีสถานภาพโสด ระดับการศึกษามัธยมศึกษาปีที่ 6 เป็นนิสิตหรือนักศึกษา ผลการทดสอบสมมติฐาน ถ้าเรียงตามลำดับความสำคัญแล้ว พบว่าด้านการรับรู้เกี่ยวกับสถานที่ตั้งของ (β=0.409) และ ปัจจัยด้านคุณภาพของนักเรียนฝึกพนักงานผู้ช่วยพยาบาล (β=0.375)ที่มีผลเชิงบวกต่อการอ้างอิงแบบปากต่อปาก (word-of-mouth referrals) ของผู้เรียนโรงเรียนฝึกพนักงานโรงพยาบาลกล้วยน้ำไทอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ผลลัพธ์จากการวิจัยนี้สามารถนำไปใช้ในการวางแผนและสร้างกลยุทธ์ทางการตลาดกับกลุ่มเป้าหมายที่ใช้สื่อสังคมออนไลน์
This research was aimed to study the factorof social networks marketing , clinical skill ,personality, appearance , health & stamina,quality of assistance nurse students,perceptions of place in assistance nurse students positively affectingword-of-mouth referralsof students in employees’ training school of Kluaynamthai Hospital.The data had been collected starting from November 2014 to January 2015. The 250 usablequestionnaires were analyzed for the descriptive information by using the means, percentages, standard deviations, pearson’s correlation coefficients, and multiple regression analysis.The results showed that the respondents mostly were females at the age of16 – 20yearsold, single status, graduated with high school education, study in employees’training school of KluaynamthaiHospital.The hypothesis testing results revealed in order of importance that the variables with best power predictors for intention to use were quality of assistance nurse studentswith beta coefficient of0.406 and perceptions of place in assistance nurse students with beta coefficient of0.367respectively at .01 of significant level.This research can be used for planning and creating the marketing strategies for asocial networks marketing.
Description: การคนควาอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1838
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chawisa_kara.pdf4.31 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback