DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1677

Title: ภาพลักษณ์ขององค์กรและภาพลักษณ์ของผู้นำที่ส่งผลต่อการรับรู้ถึงเกณฑ์การตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มชาเขียวอิชิตัน
Other Titles: Corporate image and Corporate Leader Affecting Consumers’ Choice Criteria of Buying ICHITAN Products
Authors: ชนารัญช์ ขันติสิทธิ์
Keywords: ภาพลักษณ์ขององค์กร
ภาพลักษณ์ของผู้นำ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาภาพลักษณ์ขององค์กรและภาพลักษณ์ของผู้นำที่ส่งผลต่อการรับรู้ถึงเกณฑ์การตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มชาเขียวอิชิตัน โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวมรวมข้อมูลจากผู้บริโภคที่เคยดื่มผลิตภัณฑ์ชาเขียวอิชิตัน จำนวน 250รายโดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวกสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษา เมื่อพิจารณาความคิดเห็นต่อภาพลักษณ์ขององค์กรพบว่าผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อด้านผลิตภัณฑ์ตามด้วยด้านการรับผิดชอบต่อสังคมและด้านกำกับดูแลกิจการที่ดี ด้านภาพลักษณ์ของผู้นำพบว่าผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อด้านผลงาน ตามด้วยด้านวิสัยทัศน์และด้านความเป็นผู้นำเกณฑ์การตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มอิชิตัน พบว่าผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อด้านช่องทางการจัดจำหน่ายด้านราคาด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านผลิตภัณฑ์ตามลำดับสำหรับผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าภาพลักษณ์ขององค์กรด้านความรับผิดชอบต่อสังคม ส่งผลต่อการรับรู้เกณฑ์การตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มอิชิตันด้านการส่งเสริมการตลาดอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ในขณะที่ภาพลักษณ์ของผู้นำด้านความเป็นผู้นำเท่านั้นที่ส่งผลต่อเกณฑ์การตัดสินใจเลือกซื้อเครื่องดื่มอิชิตันด้านผลิตภัณฑ์ราคาช่องทางการจำหน่ายและการส่งเสริมการตลาดอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The study aimed primarily to investigate Corporate image and Corporate Leader Affecting Consumers’ Choice Criteria of Buying ICHITAN Products.64 pages By closed – ended survey questionnaires’ with the reliability of 250 Ichitan green tea consumer by convenience sampling . Additionally data were statistically analyzed using descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation and multiple regression analysis. The result indicated that the considering the reviews on corporate image that consumers have comments on the product. Followed by the field of corporate social responsibility and good corporate governance.Followed by the vision and leadershipmake decision criteria Ichitan found that consumers reviews on the distribution channels, pricing, promotion and marketing and products, respectively. This resulted in the recognition criteria to decide to buy Ichitan. Promotion and Marketing Statistically significant at the 0.05 levels, while the image of the leader only affect the decision to buy a drink Ichitan green tea. The product, price, distribution and promotion.Statistically significant at the 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม)--บัณทิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1677
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chanarun_khun.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback