DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1616

Title: แผนธุรกิจ การลงทุนเพื่อสร้างแบรนด์สินค้ากางเกงยีนส์ให้เป็นที่รู้จักยี่ห้อ INIT Jeans
Other Titles: Business Plan for INIT Jeans
Authors: ธนวัฒน์ ชูเกียรติวัฒนากุล
Keywords: แผนธุรกิจ
พฤติกรรมการซื้อ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์ คือ 1) เพื่อศึกษาแนวทางการสร้าง Brand Equity ให้กับแบรนด์ INIT JEANS และ 2) เพื่อสร้างผลกำไรให้กับบริษัท ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้มีการนำทฤษฎีต่างๆ มาวิเคราะห์ เช่น SWOT นอกจากนี้ได้มีการทำวิจัยตลาด เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ(Quantitative Research) โดยใช้วิธีการเก็บข้อมูลจากแบบสอบถาม (Questionnaire) ซึ่งผู้วิจัยได้กำหนดแนวทางในการดำเนินการวิจัย กลุ่มตัวอย่างประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ ผู้ซื้อ/ใช้กางเกงยีนส์ ที่อาศัยในเขตกรุงเทพมหานครและมีรายได้ต่ำกว่า 15,000 บาท โดยแบบสอบถามได้รวบรวมข้อมูลต่างๆเพื่อนำมาเก็บไว้เป็นข้อมูลเพื่อวิเคราะห์ถึงพฤติกรรมผู้บริโภค ซึ่งจะสามารถนำไปทำแผนกลยุทธ์ต่างๆ ได้อีกด้วย จากการวิเคราะห์พฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภค พบว่าผู้บริโภคจะมีความสนใจเลือกซื้อสินค้าที่มีความคุ้มค่าต่อราคา และเลือกซื้อเพราะสินค้ามีรูปทรงที่สวยงามเป็นอับดับแรกๆ ดังนั้นบริษัทจึงนำผลการวิจัยครั้งนี้มาสร้างสินค้าที่ตรงตามความต้องการของผู้บริโภค เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนทำธุรกิจนี้ พบว่ามีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบลงทุนประมาณ 3,100,000 บาท และมีค่า NPV เท่ากับ 4,940,409 บาท IRR เท่ากับ 76% และระยะเวลาในการคืนทุนประมาณ 11เดือน
The purpose of this business plan is to: 1) learn the way to create Brand Equity to INIT JEANS. 2) In order to create profits to the company in making this business plan, there are various theory used to analyse such as SWOT. Moreover, there is the making of market research (Quantitative Research) by collecting information from questionnaires, which the researchers specify the guideline in doing the research of the example group of population i.e., the purchaser/consumer jeans who residing in Bangkok and having income less than 15,000 Bath. The questionnaires collected information as the information base in order to analyses the consumer behavior, which can be used as strategy plans. From the analysis of the consumer buying behavior found that the consumer interested in buying products that has valuable price and choosing the product that is attractive. Therefore, the company uses this research results for create the products, which fulfill the needs of the consumers. When taking into account to the possibility of this business investment, it is found that there is a worthwhile investment by using budget investment approximately to 3,100,000 Bath and there is NPV equal to 4,940,409 Bath, IRR equal to 76% and the period of time in payback approximately to 11 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2556
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1616
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanawat.chuk.pdf2.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback