DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1529

Title: แผนธุรกิจ ร้าน S.K. เครื่องประดับออนไลน์
Other Titles: S.K. Jewelry Online business plan
Authors: ชนิดา สินธนนพคุณ
Keywords: เครื่องประดับออนไลน์
Social media
บุคลากรมีความเชี่ยวชาญ
ธุรกิจออนไลน์
ความรวดเร็วสะดวกสบาย
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อขยายฐานลูกค้า ขยายตลาดไปสู่ต่างประเทศ โดยใช้ Social media ประชาสัมพันธ์ให้รู้จักแบรนด์มากขึ้น เพื่อเพิ่มยอดขาย 15% เพื่อขยายช่องทางจัดจำหน่าย เพื่อเพิ่มอัตรายอดขายให้สูงขึ้น แผนธุรกิจได้จัดทาขึ้นสำหรับธุรกิจประเภท Social media โดยเป็นการต่อยอดจากธุรกิจเดิม เทคนิคและวิธีการในการจัดทำแผน คือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการสำรวจที่ใช้แบบสอบถามกับตัวอย่างซึ่งเป็นบุคคลจำนวน 200 คน โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบข้อมูลปฐมภูมิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ได้แก่ การแจกแจงความถี่ และร้อยละ ผลการวิเคราะห์จากปัจจัยแวดล้อมภายในพบว่า บุคลากรในการทำงานมีความเชี่ยวชาญในการผลิตทุกขั้นตอนการผลิต อุปกรณ์เครื่องมือในการผลิตมีคุณภาพดี ทำให้สินค้าที่ผลิตออกมามี คุณภาพเป็นที่ยอมรับ ด้านวัตถุดิบมีวัตถุดิบเพียงพอต่อการผลิต ส่งผลให้สามารถทำงานได้อย่างต่อเนื่องไม่ล่าช้า ทางด้านการออกแบบผู้ออกแบบได้ศึกษาเทรนแฟชั่น ส่งผลทำให้เป็นที่ยอมรับของกลุ่ม ลูกค้าเป้าหมาย และผลการวิเคราะห์จากปัจจัยภายนอก พบว่า พฤติกรรมของผู้บริโภคในยุคนี้เปลี่ยนไป ปัญหาการจราจรที่ติดขัด ต้องการความรวดเร็วสะดวกสบาย ส่งผลให้ธุรกิจออนไลน์เติบโตขึ้น กลยุทธ์สำคัญในการทำธุรกิจ คือ กลยุทธ์การเติบโตโดยการเจาะตลาด เพื่อเพิ่มยอดขายและส่วนแบ่งทางการตลาด โดยใช้กลยุทธ์ผลักและดึง
The purposes of the business plan are to increase customer base, to boost sales to international markets by using means of social media in order to promote the brand awareness, to raise sales by 15%, to enhance approaches for distribution and to elevate the sales rate. The plan is intended for social media businesses as it is a path to evolve the existing business. Moreover, the analysis results of environmental factors and competitors are used as key techniques to create the business scheme. The survey of the scheme is conducted by descriptive statistics to collect and analyze the primary data from 200 persons such as percentages (%), means (X), standard deviations (SD) and inferential statistics. The inferential statistics including frequency distributions and percentages is also used. The analyzed results of environmental factors show that all staff members are specialists in every stage of production and the equipment is in an excellent condition which produces quality goods. Furthermore, raw materials are well stocked. In this respect, the products can be exported constantly and there is no delay for distributing the products. The designers of the jewels also study about modern fashion trends, which make the focused customers interest in the products. Additionally, the analysis of external factors allows us to see that customer behaviors have altered from the old ones. The need for convenience and traffic jam problem promote the online business to grow faster. The crucial tactics are to penetrate the market, increase sales and market shares by the pull and push strategy.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1529
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_chanida.sint.pdf662.7 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback