DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1473
|
Title: | พฤติกรรมการซื้อที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อแว่นตาของผู้ชายเมโทรเซ็กชวลในเขต กรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Purchasing Behaviors Affecting Glasses Purchasing Decision of Metro Sexual Men in Bangkok |
Authors: | นิภาพรรณ จันทรา |
Keywords: | พฤติกรรมการซื้อ การตัดสินใจซื้อ ผู้ชายเมโทรเซ็กชวล |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาพฤติกรรมการซื้อที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อแว่นตาของ
ผู้ชายเมโทรเซ็กชวลในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บข้อมูลจากผู้ชายเมโทรเซ็กชวล
ในเขตกรุงเทพมหานครที่เคยสวมใส่แว่นตา จำนวน 400 คน โดยมีสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ วิเคราะห์
ความถดถอยแบบพหุคูณและการวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบจำแนกทางเดียว ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบ
แบบสอบถามส่วนใหญ่มีอายุ 31- 40 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพลูกจ้าง/พนักงานบริษัท และมีรายได้ต่อ
เดือน 20,001- 30,000 บาท ส่วนผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า พฤติกรรมการซื้อด้านพฤติกรรมการซื้อเพื่อลด
การสงสัย พฤติกรรมการซื้อที่ติดเป็นนิสัย พฤติกรรมการซื้อโดยแสวงหาความหลากหลายมีผลต่อการตัดสินใจเลือก
ซื้อแว่นตาของผู้ชายเมโทรเซ็กชวลในเขตกรุงเทพมหานคร ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านราคามีผลต่อการ
ตัดสินใจเลือกซื้อแว่นตาของผู้ชายเมโทรเซ็กชวลในเขตกรุงเทพมหานคร และปัจจัยปัจจัยด้านจิตวิทยาด้านความเชื่อ
มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อแว่นตาของผู้ชายเมโทรเซ็กชวลในเขตกรุงเทพมหานคร ผู้ชายเมโทรเซ็กชวลในเขต
กรุงเทพมหานครที่มีอายุและอาชีพต่างกันมีการตัดสินใจเลือกซื้อแว่นตาไม่แตกต่างกัน แต่ ผู้ชายเมโทรเซ็กชวลใน
เขตกรุงเทพมหานครที่มีระดับการศึกษาและรายได้ต่อเดือนต่างกันมีการตัดสินใจเลือกซื้อแว่นตาแตกต่างกัน This research is aimed at studying the purchasing behavior and factors that affect glasses
purchasing decision of metro sexual men in Bangkok by using closed-end questions in collecting
data from 400 metrosexual men in Bangkok who have worn glasses. The statistic for data analysis
is T-Test, difference test and Multiple Linear Regression analysis. It was found that the majority
of the respondents were aged between 31 and 40 years old with a bachelor’s degree, working as
an employee with around 20,001-30,000 baht salary. Hypothesis testing found that purchasing
behavior affects glasses purchasing decision of metrosexual men in Bangkok, while and marketing
mix affects glasses purchasing decision of metrosexual men in Bangkok. Psychological factors
affect glasses purchasing decision of metro sexual men in Bangkok. Metrosexual men in Bangkok
of different ages and occupations do not have significant differences in making a purchasing
decision for a pair of glasses. However, education level and monthly income result in differences in making a purchasing decision for a pair of glasses. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1473 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|