DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1467

Title: การศึกษาระดับความคาดหวังของชุดคอสเพลย์ที่ตัด และ ทัศนคติของการบอกต่อของบุคคลอื่น ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกร้านตัดชุดคอสเพลย์ของคอสเพลย์เยอร์ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Study of Expectation towards Tailor-made Cosplay and Attitudes towards Word-of- Mouth Affecting to the Decision Making for Cosplay Tailor Selection of Cosplayers in Bangkok Area
Authors: จินตนา พงศ์เพิ่มกิจวัฒนา
Keywords: ระดับความคาดหวัง, ทัศนคติของการบอกต่อของบุคคลอื่น,
การตัดสินใจเลือกร้านตัดชุด คอสเพลย์
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความคาดหวังของชุดคอสเพลย์ที่ตัด ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจ เลือกร้านตัดชุดคอสเพลย์ของคอสเพลย์เยอร์ในเขตกรุงเทพมหานคร และ เพื่อศึกษาทัศนคติการบอกต่อของบุคคล อื่น ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกร้านตัดชุดคอสเพลย์ของคอสเพลย์เยอร์ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้เครื่องมือ ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือแบบสอบถาม ทดสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือ ด้วยวิธีของครอน บาร์คแอลฟ่า และเมื่อเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างจริง 428 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.908 โดยกลุ่ม ตัวอย่างคือ ผู้ที่แต่งชุดคอสเพลย์ในเขตกรุงเทพมหานคร ในเดือนมีนาคม 2557 มีวิธีการทางสถิติ แบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าเฉลี่ย สัดส่วนร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ สถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยแบบพหุคูณ พบว่า ระดับความคาดหวังของชุดคอสเพลย์ที่ตัด และ ทัศนคติของการบอกต่อ ของบุคคลอื่น ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกร้านตัดชุดคอสเพลย์ของคอสเพลย์เยอร์ในเขตกรุงเทพมหานคร ใน ระดับมาก และ ทัศนคติของการบอกต่อของบุคคลอื่น มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกร้านตัดชุดคอสเพลย์ของคอส เพลย์เยอร์ในเขตกรุงเทพมหานคร มากกว่า ระดับความคาดหวังของชุดคอสเพลย์ที่ตัด
This research aims primarily to explore the expectation towards tailor-made Cosplay, and its effect on decision making for Cosplay tailor selection among Cosplayers in Bangkok Area. Moreover, attitudes towards word-of-mouth affecting the said decision making were also investigated. The research tool is a questionnaire that was pretested for content validity and reliability, and receiving the Cronbach alpha coefficient of 0.908. Data were collected in March, 2014 from 428 Cosplayers in Bangkok, and analyzed using descriptive (mean, percentage, and standard deviation) and inferential (multiple regression analysis) statistics. The findings revealedthat both the expectation towards tailor-made Cosplay and attitudes towards word-of-mouth exerted a high effect on decision making for Cosplay tailor selection among Cosplayers in Bangkok Area, and that the latter’s effect was significantly higher than the former’s.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)–บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1467
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_jintana.pong.pdf91.25 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback