DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1455

Title: การศึกษาทัศนคติและค่านิยมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อรถจักรยานยนต์บิ๊กไบค์ของผู้บริโภค ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: A Study on Attitude and Values Influencing Decision to Buy Big Bikes Among Consumers in Bangkok
Authors: อรวรรณ ลลิตแจ่มเลิศ
Keywords: attitude
valuesdecision to buy
big bikes
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาทัศนคติและค่านิยมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อ รถจักรยานยนต์บิ๊กไบค์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวม ข้อมูล และทดสอบความตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจานวน 30 คน ได้รับระดับความเชื่อมั่น .834 และแจกแบบสอบถามกับประชากรที่ใช้รถจักรยานยนต์บิ๊กไบค์ในเขต กรุงเทพมหานคร จานวน 400 คนและวิธีการทางสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ สถิติการแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบ สมมุติฐาน คือ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) พบว่าทัศนคติและค่านิยมส่งผลต่อการตัดสินใจ เลือกซื้อรถจักรยานยนต์บิ๊กไบค์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ ด้านค่านิยมส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อรถจักรยานยนต์บิ๊กไบค์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครมากกว่าด้าน ทัศนคติที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อรถจักรยานยนต์บิ๊กไบค์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
The objective of this research was to study the attitude and values influencing decision to buy big bikes among consumers in Bangkok. Questionnaires were used as the data collection tool and were tested for the content validity and reliability with 30 samples by using Cronbach’s alpha. The reliability level was at .834. The questionnaires were distributed to 400 people who used big bikes in Bangkok. The statistical data analysis was conducted using the descriptive statistics including frequency, percentage, mean, standard deviation, and the inferential statistics including Multiple Regression Analysis. The result from the study showed that attitude and values had an influence on the decision to buy big bikes among consumers in Bangkok, with a statistical significance of 0.05. More specifically, values had a higher influence on their decision than attitude.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1455
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_orawan.lali.pdf594.78 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback