DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1447

Title: แผนธุรกิจร้านบิ้วตี้ฟูลช็อป จาหน่ายเครื่องสาอางและอาหารเสริม
Other Titles: Beauty full Shop Business Plan for Cosmetics and Supplementary Food
Authors: กัญญาณัฐ คุ้ยกระบวน
Keywords: เครื่องสำอำง
อาหารเสริม
แผนธุรกิจ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทาแผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์ คือ เพื่อพัฒนาแนวทางในการดาเนินงานสาหรับ ร้านบิ้วตี้ฟูลช็อป ในการ จัดทาแผนธุรกิจนี้ มีการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกา ส และ อุปสรรค ของธุรกิจ รวมทั้ง การวิเคราะห์การแข่งขัน นอกจากนี้ ได้มีการทาวิจัย นี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้วิธีการสารวจ ผู้บริโภคในบริเวณ ชุมชนวัดเกาะ - เพิ่มสินเขต สายไหม จังหวัดปทุมธานี จานวน 200 คน โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล และ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิเคราะห์ พบว่า คุณภาพ และความ หลากหลายของผลิตภัณฑ์ เป็นจุดแข็งที่สาคัญ ในขณะที่ จุดอ่อน คือ การลงทุนที่ค่อนข้างสูง โอกาส คือ การเติบโตของ ตลาดความงาม และ อุปสรรค คือ การแข่งขันที่สูง ความได้เปรียบในการแข่งขัน ได้แก่ คุณภาพของผลิตภัณฑ์ ความ หลากหลายในผลิตภัณฑ์ และ ราคา ผลการวิจัยตลาด พบว่า ผู้บริโภค ส่วนใหญ่ให้ความสาคัญกับ การซื้อผลิตภัณฑ์ เครื่องสาอางและอาหารเสริม เกี่ยวกับคุณภาพ ราคาที่เหมาะสมกับคุณภาพ ที่ตั้งของร้าน มีของแถม การบริการที่สุภาพ ของพนักงาน และสุดท้ายความสวยงามในการตกแต่งร้าน การลงทุน ในร้านบิ้วตี้ฟูลช็อป นี้ ต้องใช้การลงทุนประมาณ 480,000 บาท โดยมีอัตราผลตอบแทนการลงทุน NPV เท่ากับ 285,827.27 บาท อัตราผลตอบแทน IRR เท่ากับ 67 เปอร์เซ็นต์ และ ระยะเวลาคืนทุน 1 ปี 6 เดือน
The objectives of this business plan was to develop business guideline for Beauty full Shop This business plan performed analysis of strong and weak points, opportunity and threat as well as competition analysis. Furthermore, quantitative research was conducted. The populations used were 200 consumers in Wat Koh Permsin community, Sai Mai District, Phatumthani Province by using questionnaire in data collection and statistics used in analysis including frequency percentage mean and standard deviation. The analysis found that product quality and variety of product were crucial strengths while the weakness was high cost of investment, the opportunity was the growth of cosmetic market and the obstacle was high competition. The competitive advantages included product quality, product variety and price. The market research revealed that the most consumers emphasized on purchasing of cosmetics and supplementary food in areas of the reasonable price with quality, location, giveaway, polite service as well as shop decoration. The investment in Beautiful Shop required budget of 480,000 Baht with NPV of 285,827.27 Baht which equaled to IRR of 67% of project with payback period of 1.5 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1447
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_kanyanat.kuik.pdf345.79 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback