DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1434
|
Title: | ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการทางระบบพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ (ECommerce) โดยใช้บัตรเครดิตธนาคารของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล |
Other Titles: | Factors Influencing Purchasing Decision of E-Commerce by Bank Credit Card of Consumers in Bangkok Metropolitan Region |
Authors: | ฐิติวัฒน์ เลิศทรัพย์ขจร |
Keywords: | การตัดสินใจซื้อ ระบบพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ บัตรเครดิตธนาคาร |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภคในเขต
กรุงเทพมหานครและปริมณฑล และศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการผ่านระบบพาณิชย์
อิเล็กทรอนิคส์โดยใช้บัตรเครดิตธนาคาร และศึกษาเปรียบเทียบการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการผ่านระบบพาณิชย์
อิเล็กทรอนิคส์โดยใช้บัตรเครดิตธนาคารของผู้บริโภคที่มีปัจจัยส่วนบุคคลต่างกัน ผู้วิจัยได้ทาการเก็บข้อมูลโดยใช้
แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล และแจกกับกลุ่มตัวอย่างในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลจานวน 400
คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยเลขคณิต ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐาน
โดยใช้ t-test และใช้การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One-way ANOVA) ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยในการ
ตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการทางระบบพาณิชย์อิเล็กทรอนิคส์โดยใช้บัตรเครดิตธนาคารของผู้บริโภค โดยภาพรวม
แต่ละด้านมีระดับความสาคัญอยู่ในระดับมาก คือด้านผลิตภัณฑ์ ราคา สถานที่ การส่งเสริมการขาย และปัจจัยส่วน
บุคคลกับปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการผ่านระบบพาณิชย์อิเล็กทรอนิคส์โดยใช้บัตรเครดิตธนาคาร
แตกต่างกัน 2 ปัจจัย ได้แก่ เพศ และระดับการศึกษา มีผลต่อปัจจัยในการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการทางระบบ
พาณิชย์อิเล็กทรอนิคส์โดยใช้บัตรเครดิตธนาคารของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล This purpose of this research was to study behavior using credit cards of consumers in
Bangkok metropolitan region, factors influencing purchase decision of E-Commerce by bank credit
card of consumers and to study the comparison purchase decision of E-Commerce by bank credit
card of consumers by personal data. The close-ended questionnaire was used to collect data
with a sample of 410 people in Bangkok metropolitan region. Data was described by descriptive
statistic with percentage, mean, and standard deviation. The hypotheses were tested under
inferential statistic with t-test and One-way ANOVA. The result of study found that the overall of
purchase decision and E-Commerce service by bank credit card of consumers was represent the
high level of buying decision. To be given an important grade for four categories were product,
price, place, promotion, and personal data that determined purchase decision and E-Commerce
service by bank credit card the different decision two factors such as gender, aged, and degree were determined to purchase decision of E-Commerce by bank credit card of consumers in Bangkok metropolitan region. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1434 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|