DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1432

Title: การศึกษาภาวะผู้นำของผู้บริหาร พฤติกรรมการติดต่อสื่อสารภายในองค์กรและแรงจูงใจใฝ่ สัมฤทธิ์ ที่ส่งผลต่อประสิทธิผลในการทำงานของพนักงานบริษัทเอกชนในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: A Study of Executive leadership, Organizational Communication Behavior, and Achievement Motive Affecting Performance Effectiveness of Employees of Private Companies in Bangkok
Authors: ณัฐชมนต์ ธนาโชติอัมรัตน์
Keywords: ปัจจัยภาวะผู้นำของผู้บริหาร, พฤติกรรมการติดต่อสื่อสารในองค์กร,
แรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์, ประสิทธิผลใน การทำงานของพนักงานบริษัทเอกชน
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษา 1) อิทธิพลปัจจัยของภาวะผู้นำของผู้บริหาร ส่งผลต่อ ประสิทธิผลในการทำงานของพนักงานบริษัทเอกชนในเขตกรุงเทพมหานคร 2) อิทธิพลของพฤติกรรมการ ติดต่อสื่อสารภายในองค์กร ส่งผลต่อประสิทธิผลในการทำงานของพนักงานบริษัทเอกชนในเขตกรุงเทพมหานคร 3) อิทธิพลของแรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์ ส่งผลต่อประสิทธิผลในการทำงานของพนักงานบริษัทเอกชนในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และทดสอบความตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือ ด้วยวิธีของครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.913 โดยแจกพนักงานบริษัทเอกชน ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน ส่วนวิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนาและสถิติเชิง อนุมาน ได้แก่ สถิติหาความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรด้วยการวิเคราะห์การถดถอยแบบพหุคูณ พบว่า ปัจจัยภาวะ ผู้นำด้านการปฏิบัติตามแผนงานและควบคุมการทำงาน ด้านการปรับปรุงและแก้ไขปัญหา และด้านความสามารถใน การเผชิญและแก้ไขปัญหา ส่งผลต่อประสิทธิผลในการทำงานของพนักงานบริษัทเอกชนในเขตกรุงเทพมหานคร พฤติกรรมการติดต่อสื่อสารภายในองค์กร ด้านการสื่อสารแบบบนลงล่าง ด้านการสื่อสารแบบล่างขึ้นบน และด้าน การสื่อสารแบบแนวนอน ส่งผลต่อประสิทธิผลในการทำงานของพนักงานบริษัทเอกชนในเขตกรุงเทพมหานคร และ แรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์ ด้านความต้องการจริยธรรมในการทำงาน ด้านความต้องการแสวงหามาตรฐานที่ดีเลิศ ด้าน ความต้องการแข่งขันในการทำงาน และด้านความต้องการที่เอาชนะปัญหาต่างๆ ส่งผลต่อประสิทธิผลในการทำงาน ของพนักงานบริษัทเอกชนในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research has 2 objectives: 1) to study the impact of executive leadership on performance effectiveness of employees; 2) to study the impact of communication behavior on performance effectiveness of employees; and 3) to study the impact of achievement motive onperformance effectiveness of employees. A pilot study involving 30 respondents were conducted in order to test the measurements’ validity and reliability (Cronbach’s Alpha = 0.913). 400 employees who work for private companies in Bangkok were recruited to participate in the survey. Questionnaires were used to collect data from these respondents. Descriptive statistics were used to analyze data and a multiple regression analysis was used to test hypotheses. The results indicate that executive leadership dimensions, including planning and controlling, improving and resolving problems, and ability to face and solve problems, affect performance effectiveness of employees in Bangkok. As for organizational communication, downward communication, upward communication, and horizontal communication affect performance effectiveness of employees in Bangkok. Finally, for achievement motive, need for work ethics, need for best practice, need for competition, and need for problem solutions affect performance effectiveness of employees in Bangkok (p-value < 0.05).
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1432
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_natchamon.than.pdf154.61 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback