DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1428
|
Title: | กลยุทธ์การใช้กิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคม (CSR) มีอิทธิพลต่อการสร้างคุณค่าตราสินค้า ของบริษัท แอมเวย์ (ประเทศไทย) จำกัด |
Other Titles: | Corporate Social Responsibility (CSR) Strategy Influencing Brand Equity Creation of Amway (Thailand) Co., Ltd. |
Authors: | รุจิลาภา นิ่มวงศ์ |
Keywords: | กิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคม (CSR คุณค่าตราสินค้า |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา กลยุทธ์การใช้กิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคม (CSR) มีอิทธิพลต่อการสร้างคุณค่าตราสินค้าของบริษัทแอมเวย์ (ประเทศไทย) จำกัด โดยจะทำการเลือกสุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจงจำนวนทั้งสิ้น 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ได้แก่ ค่าร้อยละ
ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ การวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณผลการศึกษาพบว่า ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า กลยุทธ์การใช้กิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคม (CSR) มีอิทธิพลต่อการสร้างคุณค่าตราสินค้าของบริษัทแอมเวย์ (ประเทศไทย) จำกัด ด้านความคุ้นเคยกับตราสินค้า (Attribute) ด้านคุณภาพที่รับรู้จากตราสินค้า (Value)ด้านคุณประโยชน์ (Benefit) และด้านบุคลิกภาพ (Personality) This study aimed to investigate the Corporate Social Responsibility (CSR) strategy
Influencing brand equity creation of Amway (Thailand) Co., Ltd.. The purposive sampling
method was used to collect the sample of 400 respondents. The research tool was the
questionnaire. The statistics for data analysis included percentage, mean, standard deviation and multiple regression analysis. The hypothesis testing revealed that the CSR strategy influenced brand equity creation of Amway (Thailand) Company Limited were attribute, value,benefit and personality. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1428 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|