DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1421

Title: การศึกษาทัศนคติและการตัดสินใจซื้อสินค้าจากสหรัฐอเมริกา ในช่วงการเปลี่ยนแปลงทางการเมือง กรณีศึกษา: ตราสินค้า New Balance
Other Titles: Attitude and Purchase decision in the products from United States during the political transition Case study: New Balance
Authors: เปรมฤดี ทองคา
Keywords: การรับรู้ข่าวสารทางการเมือง, ความรู้หรือความคิดเห็นเกี่ยวกับการคว่าบาตร, การเปลี่ยนแปลงทัศนคติต่อสินค้า, การ เปลี่ยนแปลงการตัดสินใจซื้อสินค้า
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเฉพาะบุคคลครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงการรับรู้ข่าวสารทางการเมือง ที่ส่งผลต่อความรู้หรือความคิดเห็น ของผู้บริโภคในช่วงของการเปลี่ยนแปลงทางการเมือง และความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้ข่าวสารทางการเมือง และความรู้หรือความ คิดเห็นเกี่ยวกับการคว่า บาตรที่ส่งผลต่อการเปลี่ยนแปลงทัศนคติต่อสินค้า และการเปลี่ยนแปลงการตัดสินใจซื้อสินค้าจาก ประเทศ ผลการวิจัย พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 30-39 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพพนักงาน บริษัทเอกชน มีรายได้ส่วนตัว 50,001 บาทขึ้นไป และมีรายได้ครอบครัว 60,001 บาทขึ้นไปการรับรู้ข่าวสารทางการเมืองอยู่ใน ระดับน้อย ความรู้หรือความคิดเห็นเกี่ยวกับการคว่า บาตรอยู่ในระดับปานกลางทัศนคติต่อสินค้า ด้านคุณสมบัติ ขณะยังไม่มีการ ประกาศคว่าบาตรอยู่ในระดับมาก ทัศนคติต่อสินค้า ด้านคุณประโยชน์ ขณะยังไม่มีการประกาศคว่าบาตรอยู่ในระดับปานกลาง และ ทัศนคติต่อสินค้า ด้านคุณค่าอยู่ในระดับมากทัศนคติต่อสินค้า ด้านคุณสมบัติ ขณะมีการประกาศคว่าบาตรอยู่ในระดับมาก ทัศนคติ ต่อสินค้า ด้านคุณประโยชน์ ขณะมีการประกาศคว่าบาตรอยู่ในระดับปานกลาง และทัศนคติต่อสินค้าด้านคุณค่า ขณะมีการประกาศ คว่าบาตรอยู่ในระดับน้อยการตัดสินใจซื้อรองเท้าผ้าใบยี่ห้อ New Balance ซึ่งเป็นตราสินค้าของสหรัฐอเมริกา ขณะที่ยังไม่มีการ ประกาศคว่าบาตรอยู่ในระดับมาก และการตัดสินใจซื้อรองเท้าผ้าใบยี่ห้อ New Balance ซึ่งเป็นตราสินค้าของสหรัฐอเมริกา ขณะที่ มีการประกาศคว่าบาตรอยู่ในระดับน้อยการรับรู้ข่าวสารทางการเมืองมีความสัมพันธ์เชิงบวก กับความรู้หรือความคิดเห็นเกี่ยวกับ การคว่าบาตร ในระดับปานกลางขณะยังไม่มีการประกาศคว่า บาตร ความรู้หรือความคิดเห็นเกี่ยวกับการคว่า บาตร มีความสัมพันธ์ เชิงบวกกับทัศนคติต่อสินค้า และขณะมีการประกาศคว่าบาตร ความรู้หรือความคิดเห็นเกี่ยวกับการคว่า บาตร มีความสัมพันธ์เชิงลบ กับทัศนคติต่อสินค้าขณะยังไม่มีการประกาศคว่า บาตร ความรู้หรือความคิดเห็นเกี่ยวกับการคว่า บาตร และทัศนคติต่อสินค้า มี ความสัมพันธ์เชิงบวกกับการตัดสินใจซื้อสินค้า และขณะมีการประกาศคว่าบาตรความรู้หรือความคิดเห็นเกี่ยวกับการคว่า บาตร และ ทัศนคติต่อสินค้า มีความสัมพันธ์เชิงลบกับการตัดสินใจซื้อสินค้า
This research aims to study the awareness, political news which affects the knowledge or opinion about the boycott and the relationship between the perception of political information and knowledge or opinion about the sanctions that affect the attitude towards the product and the decision to purchase goods from the United States. The sample in the study is people in Bangkok of 400 people. The results showed that (1) the majority of respondents is female aged 30-39 Education Bachelor's degree or equivalent, Private Employees, Personal income above 50,001 baht and family incomes above 60,001 baht (2) perception ofpolitical information, Knowledge or opinion about the boycott was moderate (3) While not announced a boycott, Attitude toward the product’s properties is at high level, Attitude toward The product’s benefits is at moderate level and Attitude toward The product’s value is at high level. (4) While the sanctions were announced, Attitude toward the product’s property is at high level. Attitude toward the product’s benefits is at moderate level and Attitude toward the product’s value is at low level. (5) While not announced a boycott, decision to buy New Balance sneakers is at high level. While the sanctions were announced, decision to buy New Balance sneakers is at low level (6) Perceived political news are positively correlated with the knowledge or opinion about the boycott in moderate level. (7) While not announced a boycott, Knowledge or opinion about the boycott positively correlated with attitudes toward the product and while the sanctions were announced, Knowledge or opinion about the boycott are negatively correlated with attitudes toward the product. (8) While not announced a boycott, Knowledge or opinion about the boycott and attitudes toward the product positively correlated with the purchasing and while the sanctions were announced, Knowledge or opinion about the boycott and attitudes toward the product negatively correlated with the purchasing.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1421
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_premruedee.thon.pdf290.27 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback