DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1412

Title: การรับรู้ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจและความจงรักภักดีของ ผู้ใช้บริการ Application Google Maps บนมือถือของประชากรในกรุงเทพมหานครและ ปริมณฑล
Other Titles: Perception of Marketing Mix Factors Influencing the Satisfaction and Loyalty of Users of Application Google Maps on Mobile Phones of People in Bangkok and Vicinity Areas
Authors: ณัฐธิดา วงศ์เขียว
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
ความพึงพอใจของผู้ใช้งาน
Application Google Maps
Issue Date: 2557
Abstract: งานวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยการรับรู้ส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจ และความจงรักภักดีของผู้ใช้งาน Google Maps Application บนมือถือของประชากรในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จานวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล การวิเคราะห์โมเดลสมการโครงสร้าง ผลการศึกษา แสดงว่าโมเดลมีความสอดคล้องกั บข้อมูลเชิงประจักษ์อยู่ในเกณฑ์ ค่าสถิติค่าไคสแ ควร์ เท่ากับ 166.68 ที่องศาอิสระ 120 ค่าดัชนีค่าความคลาดเคลื่อนในการประมาณค่าพารามิเตอร์ (RMSEA) เท่ากับ 0.031 นอกจากนี้ผลการวิจัยยังพบว่า ปัจจัยการรับรู้ส่วนประสมทางการตลาดด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจา หน่าย การส่งเสริมการขาย ด้านราคา มีอิทธิพลทางบวกต่อความพึงพอใจของผู้ใช้งาน ปัจจัยความพึงพอใจของผู้ใช้งานส่งผลต่อความจงรักภักดีของผู้ใช้งาน Google Maps Application บนมือถือ
The objectives of the study were to study the marketing mix factors influencing the loyalty of and satisfaction of users of Google maps application on mobile phones in Bangkok and vicinity areas from 400 respondents. The structural equation model was used to analyze the data. The research results revealed that the models were in accordance with the empirical data in the good level with Chi–square of 166.68 (df = 120) with Root Mean Square Error of Approximation (RMSEA) 0.031. According to the research result, the marketing mix factors in terms of price, distribution channel, sale promotion had positive effect toward user satisfaction. User satisfaction had positive effect toward customer royalty of users of Google maps application on mobile phone.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1412
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_natthida.wong.pdf315.79 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback