DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1384

Title: ความสัมพันธ์ระหว่างคุณค่าตราสินค้ากับการตัดสินใจซื้อและความพึงพอใจของผู้บริโภคที่มีต่อสินค้าเฮ้าส์แบรนด์: กรณีศึกษาเปรียบเทียบ เทสโก้ โลตัส เอ็กซ์ตร้า และบิ๊กซี เอ็กตร้า ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The relationship between brand equity and consumers’ decision to buy and consumer satisfaction with house brand products: a comparative case study of Tesco Lotus Extra and Big C Extra in Bangkok
Authors: อรอุรัช ศุกร์มาลา
Keywords: คุณค่าตราสินค้า
การตัดสินใจซื้อสินค้าเฮ้าส์แบรนด
ความพึงพอใจองผู้บริโภค
Issue Date: 2557
Abstract: งานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างคุณค่าตราสินค้ากับการตัดสินใจซื้อ และคุณค่าตราสินค้ากับความพึงพอใจของผู้บริโภคที่มีต่อสินค้าเฮ้าส์แบรนด์ กรณีศึกษาเปรียบเทียบ เทสโก้ โลตัส เอ็กซ์ตร้า และบิ๊กซี เอ็กตร้า ในกรุงเทพมหานคร การวิจัยในครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ มีกลุ่มตัวอย่างคือ ผู้บริโภคที่ซื้อ สินค้าเฮ้าส์แบรนด์ของ เทสโก้ โลตัส เอ็กซ์ตร้า 200 คน และของบิ๊กซี เอ็กซ์ตร้า 200 คน ใช้การวิเคราะห์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน พบว่า ความสัมพันธ์ระหว่างคุณค่าตราสินค้ากับการตัดสินใจซื้อ และคุณค่าตราสินค้ากับความพึงพอใจของผู้บริโภคนั้นมีความสัมพันธ์กันและเป็นไปในทิศทางเดียวกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 โดยผู้บริโภคที่ซื้อสินค้าเฮ้าส์แบรนด์บิ๊กซี เอ็กซ์ตร้า มีค่าเฉลี่ยการรับรู้คุณค่าตราสินค้าน้อยกว่าของผู้บริโภคที่ซื้อสินค้าเฮ้าส์ แบรนด์เทสโก้ โลตัส เอ็กซ์ตร้า
The objective of this study was to examine the relationship between brand equity and consumers’ decision to buy as well as brand equity and consumer satisfaction of the house brand products comparing between Tesco Lotus Extra and Big C Extra in Bangkok. This study used a quantitative survey. The sample group included 200 consumers bought house brand products at Tesco Lotus Extra and the other 200 consumers bought house brand products at BigC Extra. The statistical data analysis was conducted by Pearson Correlation Coefficients. The findings revealed that there was unidirectional relationship between brand equity and decision to buy, and between brand equity and consumer satisfaction with a statistical significance of .01. Additionally, the consumers who bought house brand products at Big C Extra seemed to have lower average scores of brand equity than those at Tesco Lotus Extra.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1384
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_onauratch.sukm.pdf223.42 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback