DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1376

Title: ความคาดหวังในองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาของผู้บริโภค ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดนนทบุรี
Other Titles: Expectation of Product Elements that Influence Consumer Decision for Who Live in Nonthaburi Province Area
Authors: ชฎาพร อรชุน
Keywords: ความคาดหวัง, องค์ประกอบของผลิตภัณฑ์,
การตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬา
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) สำรวจความคาดหวังในองค์ประกอบของรองเท้ากีฬา 2) สำรวจการ ตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาของผู้บริโภค 3) วิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างความคาดหวังในองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาของผู้บริโภค กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ เพศหญิงและเพศชายที่เคยซื้อรองเท้ากีฬา โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบ เจาะจง จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แบบสอบถาม ซึ่งมีค่าความเชื่อมั่น 0.949 สถิติที่ใช้ในการ วิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิง อ้างอิง ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.5 ผลการวิจัยพบว่า กลุ่ม ตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงอายุระหว่าง 21-30 ปี สถานภาพสมรสโสด มีการศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพ พนักงานเอกชน โดยส่วนมากผู้บริโภคจะให้ความคาดหวังในเรื่องขององค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ด้านรูปลักษณ์ ผลิตภัณฑ์ ด้านคุณค่า/คุณประโยชน์เพิ่ม และด้านการให้บริการอื่นๆ ซึ่งองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ทั้ง 3 ด้านนี้ ถือ ว่าเป็นปัจจัยหลักที่ผู้บริโภคคาดหวังมากที่สุด ส่งผลให้ผู้บริโภคเกิดการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬา โดยสรุปได้ว่า ความ คาดหวังในองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมือง จังหวัดนนทบุรี
The purpose of this research 1) To find out what expectation consumers will looking for when looking to purchase a sport shoes. 2) To see what is the main purpose that consumers would buy a sport shoes. 3) To see what is the relationship between consumer attitudes and sport shoes product features. The research involves 400 respondents in different gender male and female. Research methodology of this research is questionnaire with reliability of 0.949 which confirmed by high profile advisor. Data analysis will be done by two main methods, which are descriptive statistics such as frequency, average, standard deviation and according statistics such as data discussion at 0.5 reliabilities. The result of this research showed that female gender age between 21-30 years old with single status, high education background and private company workers mostly this groupof respondents will look at exterior of the products rather than usefulness of products and service providing while purchase and after services. However, these expectations still count as the main things that can influence consumer decision for who live in Nonthaburi province.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1376
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_chadaporn.orac.pdf261.27 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback