DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1373

Title: การศึกษาการติดต่อสื่อสาร บรรยากาศในการทางาน และการทางานเป็นทีม ที่มีต่อแรงจูงใจในการทางาน
Other Titles: A Study of Communication, Work Environment, and Teamwork Affecting Employees’ Work Motivation in Silom and Sathorn Business Areas
Authors: อนุวัฒน์ สมบูรณ์เจริญชัย
Keywords: แรงจูงใจ, การสื่อสาร, อิทธิพล, บรรยากาศ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยการติดต่อสื่อสารที่มีต่อแรงจูงใจในการทำงานเพื่อ ศึกษาอิทธิพลของปัจจัยบรรยากาศการทำงานที่มีต่อแรงจูงใจในการทำงาน และเพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยการ ทำงานเป็นทีมที่มีต่อแรงจูงใจในการทำงาน ผลการวิจัยพบว่าการติดต่อสื่อสารในการทำงานโดยรวม บรรยากาศใน การทำงานโดยรวมและการทำงานเป็นทีมโดยรวม มีความพึงพอใจมากแรงจูงใจในการทำงานโดยรวมมีระดับ แรงจูงใจมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า พนักงานที่มีระดับการศึกษาสูงสุด รายได้ต่อเดือน ระยะเวลาที่ ทำงานต่างกัน มีแรงจูงใจในการทำงานโดยรวม ต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05อิทธิพลของปัจจัยการ ติดต่อสื่อสารในการทำงานมีความสัมพันธ์ต่อแรงจูงใจในการทำงานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 บรรยากาศการทำงานมีความสัมพันธ์ต่อแรงจูงใจในการทำงานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 แสดงว่าตัว แปรมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกันในระดับปานกลางปัจจัยการทำงานเป็นทีมมีความสัมพันธ์กับแรงจูงใจในการ ทำงานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purpose of this research is to examine the effects of communication, work environment, and team work on employees’ work motivation in Silom and Sathorn areas. The findings indicate that all of these 3 factors significantly affect employees’ work motivation (pvalue < 0.05). Based on the hypothesis tests, employees’ work motivation differs across levels of education, income, and work hours (p-value < 0.05).
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1373
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_anuwat.somb.pdf136.08 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback