DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1372

Title: ภาพลักษณ์การบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนในจังหวัด กรุงเทพมหานคร
Other Titles: Overview of the Services Offered that affect the Decision to use a Private Hospital in Bangkok
Authors: พงศธร พึ่งเนตร์
Keywords: โรงพยาบาลเอกชน , ผู้รับบริการ , ภาพลักษณ์, การบริการ , การตัดสินใจ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) สำรวจภาพลักษณ์การบริการของโรงพยาบาลเอกชนในจังหวัด กรุงเทพมหานคร (2) สำรวจการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนใน จังหวัดกรุงเทพมหานคร (3) วิเคราะห์การส่งผลภาพลักษณ์การบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนในจังหวัด กรุงเทพมหานคร การวิจัยครั้งนี้ใช้การวิจัยเชิงสำรวจ โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้คือ ประชากรบริเวณเขตกรุงเทพฝั่งพระ นครกับฝั่งธนบุรีที่ใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนในจังหวัดกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน จากผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงที่มีอายุ 25-34 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงาน บริษัทเอกชน รายได้ต่อเดือน 10,000-20,000 บาท ซึ่งผู้ตอบแบบสอบถามมีความเห็นต่อภาพลักษณ์การบริการของ โรงพยาบาลเอกชนในภาพรวมอยู่ในระดับดีแต่เมื่อพิจารณาแต่ละด้านพบว่าค่าสูงสุด คือ ภาพลักษณ์ด้านการเข้าถึง บริการได้ทันทีตามความต้องการ รองลงมา ภาพลักษณ์ด้านความ น่าเชื่อถือไว้วางใจของการให้บริการ, ภาพลักษณ์ ด้านคุณภาพการให้บริการทั้งในระหว่างเข้ารับ บริการและภายหลังการเข้ารับบริการ, ภาพลักษณ์ด้านการให้ความส าคัญต่อผู้รับบริการแต่ละคน, ภาพลักษณ์ด้านความสะดวกของท าเลที่ตั้ง สภาพแวดล้อมของสถานที่ ในการเข้ารับ บริการและ ภาพลักษณ์ด้านราคาค่าบริการที่เหมาะสมกับลักษณะของงานบริการ ผลการทดสอบสมมติฐานการวิจัย พบว่าภาพลักษณ์การบริการมีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนในกรุงเทพมหานคร
The purpose of this study is to (1) survey the image of private hospital’s service in Bangkok (2) survey the decision to choose the private hospital’s service in Bangkok (3) analysis the image of service that affect on decision to choose the private hospital’s service in Bangkok. This research use survey method. The sample is people in the area of metropolis, Bangkok district and Thonburi side which use the private hospital in Bangkok. Statistics for basic information analysis is the descriptive statistics including percent, average, standard deviation, interential statistics; those data use for hypothesis testing. According to the study from sample amount 400 people found that respondent’s quantity is female morn than male, age 25-34 years.Most of education is bachelor’s degree. Occupation is employee of private business. Income per month is 10,000-20,000 baht. The respondent has aspect in good on the image of private hospital’s service. Consideration in each aspect found that the maximum is the image of service because of immediate service. The second is the image of service’s trust, the quality image of service to be provided during and after the service, the image of a focus on individual client, the image of the convenience of location, the environment and the reasonable price. The result of hypothesis testing shows that the service’s image is related to the decision to choose private hospital in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม) --บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1372
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_pongsathorn.pheu.pdf102.39 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback