DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1364
|
Title: | การรับรู้การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่ส่งผลต่อความพึงพอใจและความจงรักภักดีต่อ รถยนต์ปิกอัพยี่ห้อ ISUZU ของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Perception of Integrated Marketing Communication that Affecting Satisfaction and Loyalty of ISUZU Pick-up Truck Buyers in Bangkok |
Authors: | เลิศศักดิ์ ชัยวณิชย์ |
Keywords: | การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ความพึงพอใจ ความจงรักภักดี รถยนต์ปิกอัพ ISUZU |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่ส่งผลต่อความพึงพอใจ และความจงรักภักดีต่อรถยนต์ปิกอัพยี่ห้อ ISUZU ของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ ลูกค้าที่เลือกซื้อรถยนต์ปิกอัพยี่ห้อ ISUZU จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ด้านการทำโฆษณา ด้านการขายโดยใช้พนักงานขาย ด้านการประชาสัมพันธ์มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจของลูกค้าต่อรถยนต์ปิกอัพยี่ห้อ ISUZU อีกทั้งการสื่อสาร
การตลาดแบบบูรณาการด้านการทำโฆษณา ด้านการขายโดยใช้พนักงานขาย และด้านการประชาสัมพันธ์ มี
อิทธิพลเชิงบวกต่อความจงรักภักดีของลูกค้าต่อรถยนต์ปิกอัพยี่ห้อ ISUZU ตลอดจนความพึงพอใจของลูกค้ามีอิทธิพลเชิงบวกต่อความจงรักภักดีต่อรถยนต์ยี่ห้อ ISUZU อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 This research aimed to study perception of integrated marketing communication that
affected satisfaction and loyalty of ISUZU pick–up truck buyers in Bangkok. The sample of this study were 400 customers who purchased ISUZU pick–up truck. Tools were the questionnaires and statistics were frequency, mean, standard deviation, and multiple regression analysis. Integrated marketing communications through advertising, personal selling, and public relations had positive effects on customer satisfaction on ISUZU pick–up truck buyers. Integrated
marketing communication through advertising, personal selling, and public relations had positive effects on customer loyalty of ISUZU pick–up truck buyers. Customer satisfaction had positive effect on loyalty of ISUZU pick–up truck buyers at the significance level of .05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1364 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|