DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1363
|
Title: | การเปรียบเทียบระหว่างอิทธิพลของความพึงพอใจต่อคุณภาพบริการกับการส่งเสริมการจำหน่าย ที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการซ้ำกับธุรกิจเครือข่ายสัญญาณอินเตอร์เน็ตของผู้บริโภคในเขต กรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | The Comparison between Influence of Satisfaction on Service Quality and Selling Promotion that Affected Repurchase of Internet Network Business of the Consumers in Bangkok Metropolis |
Authors: | ภาณุพร หาญธีระชัยกุล |
Keywords: | การบริการ, คุณภาพ, การส่งเสริมการจำหน่าย การใช้บริการซ้ำ, ธุรกิจเครือข่าย, สัญญาณอินเตอร์เน็ต |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบระหว่างความพึงพอใจในคุณภาพบริการและความพึง
พอใจในการส่งเสริมการจำหน่ายที่ส่งผลต่อการซื้อซ้ำของผู้บริโภค ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้ใช้บริการในเขต
กรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถาม และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการ
ทดสอบสมมุติฐาน คือ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ความพึงพอใจต่อคุณภาพบริการแต่ละด้าน
ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการซ้ำและความพึงพอใจต่อการส่งเสริมการจำหน่ายแต่ละด้านส่งผลต่อการเลือกใช้บริการ
ซ้ำ นอกจากนี้ผลการศึกษายังพบว่า ความพึงพอใจต่อคุณภาพการบริการและความพึงพอใจต่อการส่งเสริมการ
จำหน่าย ส่งผลต่อการใช้บริการซ้ำแตกต่างกัน The purposes of this research was to study satisfaction on service quality and selling
promotion that affected repurchase of consumers and compare satisfaction between service
quality and selling promotion that affected repurchase of consumers. There were 400 samples
who were service users in Bangkok Metropolis. The questionnaire was used as the research tool.
The gathered data was analyzed by multiple regression. The study showed that satisfaction on
each aspect of service quality and selling promotion resulted repurchase. It was also discovered
that satisfaction on service quality and satisfaction on selling promotion resulted using different
services. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1363 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|