DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1363

Title: การเปรียบเทียบระหว่างอิทธิพลของความพึงพอใจต่อคุณภาพบริการกับการส่งเสริมการจำหน่าย ที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการซ้ำกับธุรกิจเครือข่ายสัญญาณอินเตอร์เน็ตของผู้บริโภคในเขต กรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Comparison between Influence of Satisfaction on Service Quality and Selling Promotion that Affected Repurchase of Internet Network Business of the Consumers in Bangkok Metropolis
Authors: ภาณุพร หาญธีระชัยกุล
Keywords: การบริการ, คุณภาพ, การส่งเสริมการจำหน่าย
การใช้บริการซ้ำ, ธุรกิจเครือข่าย, สัญญาณอินเตอร์เน็ต
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบระหว่างความพึงพอใจในคุณภาพบริการและความพึง พอใจในการส่งเสริมการจำหน่ายที่ส่งผลต่อการซื้อซ้ำของผู้บริโภค ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้ใช้บริการในเขต กรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถาม และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการ ทดสอบสมมุติฐาน คือ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ความพึงพอใจต่อคุณภาพบริการแต่ละด้าน ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการซ้ำและความพึงพอใจต่อการส่งเสริมการจำหน่ายแต่ละด้านส่งผลต่อการเลือกใช้บริการ ซ้ำ นอกจากนี้ผลการศึกษายังพบว่า ความพึงพอใจต่อคุณภาพการบริการและความพึงพอใจต่อการส่งเสริมการ จำหน่าย ส่งผลต่อการใช้บริการซ้ำแตกต่างกัน
The purposes of this research was to study satisfaction on service quality and selling promotion that affected repurchase of consumers and compare satisfaction between service quality and selling promotion that affected repurchase of consumers. There were 400 samples who were service users in Bangkok Metropolis. The questionnaire was used as the research tool. The gathered data was analyzed by multiple regression. The study showed that satisfaction on each aspect of service quality and selling promotion resulted repurchase. It was also discovered that satisfaction on service quality and satisfaction on selling promotion resulted using different services.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1363
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_panuporn.hant.pdf360.01 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback