DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1362
|
Title: | ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ายี่ห้อ H & M |
Other Titles: | Factors Influencing Purchasing Decisions of H & M Brand Clothing |
Authors: | จุฑามาศ เลิศจิรกุล |
Keywords: | การตัดสินใจซื้อ, เสื้อผ้ายี่ห้อ H & M |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาวิจัย เรื่อง ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ายี่ห้อH & M ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยทางด้าน
ส่วนประสมทางการตลาด มีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อระบบการบริหารลูกค้าสัมพันธ์ของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อH &
M ผู้วิจัยพบว่า ปัจจัยทางด้านกระบวนการบริการ เป็นปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ในทางบวกต่อระบบการบริหารลูกค้า
สัมพันธ์ของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อ H&M มากที่สุด (r = .583) รองลงมา คือ ด้านการส่งเสริมการตลาด( r = .577)
และด้านราคา (r = .468) ตามลำดับ ปัจจัยทางด้านส่วนประสมทางการตลาด มีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อปัจจัยด้าน
ความภักดีของลูกค้าที่มีต่อตราสินค้าของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อH & M ผู้วิจัยพบว่า ปัจจัยทางด้านช่องทางการจัด
จำหน่าย เป็นปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ในทางบวกต่อปัจจัยด้านความภักดีของลูกค้าที่มีต่อตราสินค้าของร้านจำหน่าย
เสื้อผ้ายี่ห้อ H & M มากที่สุด (r = .622) รองลงมา คือ ปัจจัยด้านราคา (r = .589) และปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ (r =
.584) ตามลำดับ This study found that the marketing mix factors are positively related with customer
relations management of H & M brand shops. Specifically, the highest positive relationship was
found between the service process factors and the said CRM (r = .583), followed by promotion (r
= .577) and price (r = .468), respectively. Moreover, the marketing mix factors are also positively
related with customer loyalty with H & M brand. That is, the place factor was found to have the
highest positive relationship with customer loyalty with H & M brand (r = .622), followed by the
price factor ปัจจัยด้านราคา (r = .589) and the product factor (r = .584), respectively. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1362 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|