DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1357

Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าและบริการศาสนพิธี: กรณีจัดทำแผนธุรกิจรับจัดงานทางศาสนพิธี
Other Titles: The influence of marketing mix on purchasing products through religious ceremony, case study: a business plan for religious ceremony organizer
Authors: ณัฐรดา สะทิง
Keywords: ศาสนพิธี
พิธีกรรม
ส่วนประสมทางการตลาด
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยประชากรศาสตร์ที่มีอิธิพลต่อการซื้อสินค้าและบริการศาสนพิธี กับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (4P) ที่มีความสำคัญต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธุรกิจรับจัดงานศาสนพิธี ทั้งนี้เพื่อนำข้อมูลที่ได้จากการศึกษามาเป็นแนวทางสำหรับจัดทำแผนธุรกิจการจัดตั้งธุรกิจศาสนพิธีในขั้นถัดไป โดยการศึกษาข้อมูลเชิงลึกจากบทความ บทสัมภาษณ์นักวิชาการ นักธุรกิจเกี่ยวกับธุรกิจที่ให้บริการทางศาสนพิธี และใช้แบบสอบถามที่ผ่านการทดสอบด้วยวิธีสัมประสิทธิ์แอลฟาของครอนบาคจากกลุ่มตัวอย่าง 30คน ได้ค่าความเชื่อมั่นด้านปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด .9259 และด้านการตัดสินใจเลือกใช้บริการ .8096 ก่อนนำไปสำรวจผู้ใช้บริการศาสนพิธีในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400ราย สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าที ความแปรปรวนทางเดียว LSD และค่าความสัมพันธ์ ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคส่วนมากเคยมีส่วนร่วมในการจัดงานทางศาสนพิธี ทั้งนี้เพราะงานดังกล่าวเป็นพิธีกรรมและประเพณีที่ถือปฏิบัติสืบต่อกันมา และในแง่ของส่วนประสมทางการตลาด ผู้บริโภคให้ความสำคัญในด้านราคามากเป็นอันดับที่หนึ่ง รองลงมาเป็นด้านสินค้าและบริการ ต้องมีคุณภาพ ถูกต้องตามหลักศาสนา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ
The purpose of this research was to study the influence of demographic factors on purchasing product through religious ceremony organizer . With the Marketing Mix (4P) that are crucial to the decision to use business organizing the religious ceremony.According to the data obtained from the study as a guideline for the preparation of a business plan to establish religious ceremony in the next step. The study insights from the article. Interview Scholars Businessmen about business and religious ceremony . The questionnaire tested by Cronbach’s Alpha from the sample of 30 participants with the reliability of the marketing mix .9259 and the decision to use the service .8096 before collection data from 400 clients in Bangkok area. The statistical analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation, One-Way ANOVA, Least-Significant Difference and correlation. The results showed that Most consumers never involved in organizing the religious ceremony. Because such work is performed rituals and traditions that continue to come. And in terms of the marketing mix. Consumer prices featured in the very first place. A minor product and service quality must be based on religious principles. Place and Promotion , respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการสาระและการสร้างคุณค่า บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ชัยฤทธิ์ ทองรอด
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1357
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natrada_sath.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback