DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1299

Title: โครงการธุรกิออกแบบ ผลิต และจำหน่ายกระเป๋าแฟชั่น
Other Titles: Independent Study Projects design, manufacture and distribution of Fashion Bags.
Authors: พิมลพรรณ ธนเศรษฐ
Keywords: พฤติกรรม
กระเป๋าแฟชั่น
เอกลักษณ์การตัดสินใจเลือกซื้อ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการออกแบบ ผลิตและจำหน่ายกระเป๋าแฟชั่น เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อกระเป๋าแฟชั่นของประชากรในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร เพื่อเป็นแนวทางในโครงการจัดตั้งออกแบบ ผลิตและจำหน่ายกระเป๋าแฟชั่น โดยการสัมภาษณ์เชิงลึกผู้เชี่ยวชาญที่เกี่ยวข้องและใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน โดยพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ที่มีช่วงอายุ 31 - 40 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน ระดับรายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ 30,001 - 40,000 บาท ให้เหตุผลในการตัดสินใจเลือกซื้อกระเป๋าแฟชั่น คือ กระเป๋าเดิมเสียหายชำรุด เลือกตามการออกแบบของกระเป๋า โอกาสการใช้งานในการทำงาน ชอบวัสดุที่เกิดจากการผลิตที่นำวัสดุมาผสมผสานกัน ความถี่การเลือกซื้อกระเป๋าแฟชั่นน้อยกว่าเดือนละ 1 ใบ สถานที่ที่นิยมซื้อคือห้างสรรพสินค้าทั่วไป ราคาที่เห็นว่าเหมาะสมคือราคา 1,000 - 2,000 บาท อายุการใช้งานของกระเป๋านั้น 6 เดือน - 1 ปี มีทัศนคติต่อกระเป๋าแฟชั่นที่มีเอกลักษณ์ตามประโยชน์ที่ได้นั้นคือเก็บของใช้ได้เป็นระเบียบ ให้ความสนใจกระเป๋าแฟชั่นที่มีเอกลักษณ์ตามการใช้ผ้า หนัง หรือวัสดุของไทย เน้นการดีไซน์เป็นงานฝีมือ ด้านปัจจัยทางการตลาด (8P’s) ที่มีผลต่อการเลือกซื้อกระเป๋าแฟชั่น ปัจจัยที่ให้ระดับความสำคัญมากที่สุด คือ ด้านผลิตภัณฑ์ ความสวยงามของแบบกระเป๋า ด้านราคา ราคาจัดจำหน่ายมีความเหมาะสม ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ห้างสรรพสินค้าชั้นนำในเขตเมือง ด้านการส่งเสริมการตลาด ข้อมูลด้านคุณสมบัติของสินค้า ด้านบรรจุภัณฑ์ หน้าร้านเชิญชวนให้เข้าไปเลือกสินค้า ด้านบุคลากร พนักงานขายมีบุคลิกภาพและกิริยามารยาทดี ด้านการให้ข่าวสาร ในสื่อออนไลน์ และด้านพลัง ควรมีความทรงคุณค่าและความมีพลังของแบรนด์
This research aims to study the design, manufacture and distribution of fashion.To study the factors that influence the decision to buy a bag of population in Bangkok. To guide The Independent Study Projects design, manufacture and distribution of Fashion Bags. The experts involved in-depth interviews and questionnaires were used to collect data on a sample of 400 people found that the majority of respondents were female. The age range 31-40 years, single, Bachelor degree, employees and the average monthly income levels are at 30001-40000 baht. The reasoning in the decision to buy fashion bags based on damaged bags, the design of the bags and comfortable for workday. Like material resulting from the production of materials combined. Buying bags frequency of less than one month. The popular shopping malls are common. The price indicated is the price of 1000-2000 baht. The lifetime of the pocket 6 months - 1 year. Attitude to fashion a unique advantage as it is available as a collection of rules. Pay attention to fashion an identity by using a cloth or leather material of Thailand. Focus on design crafts. The market factors (8P's) that affects your bag. The most important factor for the product. The beauty of a bag. The prices are reasonable distribution. The distribution channels Department stores in urban areas. The marketing promotion Information Product Features. Packaging Storefront invites the selected product. Sales personnel have personality and good manners. In the news The Online Media and the power should be valued and have the power of the brand.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- สาขาการจัดการสาระและการสร้างคุณค่า บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1299
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pimomphan_than.pdf6.32 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback