DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1266

Title: ปัจจัยที่มีผลเชิงบวกต่อการตั้งใจซื้อนมผงตราสินค้า A ของผู้บริโภค ในเขตคลองเตย จังหวัดกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors positively affecting intention to purchase milk powder products of brand a of consumers in Klong Toei district, Bangkok
Authors: กิรณา พงษ์ญาดา
Keywords: ฉลากของผลิตภัณฑ์นมผง
ส่วนประกอบของสารอาหาร
ช่องทางการจัดจำหน่าย
การตั้งใจซื้อ
นมผง
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง ปัจจัยฉลากของผลิตภัณฑ์นมผง (Milk Powder Product Label) การส่งเสริมการขาย (Promotion) คุณภาพของผลิตภัณฑ์ (Product Quality) รสชาติของผลิตภัณฑ์ (Milk Powder Favors) ประเภทของบรรจุภัณฑ์ (Container Type) ส่วนประกอบของสารอาหาร (Nutritional Contents) ช่องทางการจัดจำหน่าย (Distribution Channels) ที่มีผลต่อพฤติกรรมการตั้งใจซื้อ (Purchase Intention) ของผู้บริโภค ในเขตคลองเตย จังหวัดกรุงเทพมหานคร โดยเก็บข้อมูล ใช้ระยะเวลาตั้งแต่ 1 พฤศจิกายน 2557 ถึง 30 ธันวาคม 2557 จำนวน 250 ชุด โดยใช้แบบสอบถามทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ย ร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและหาความสัมพันธ์โดยการทดสอบสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน (Pearson’s Correlation Coefficient) และการถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลจากการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 31 – 40 ปี สถานภาพสมรส การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001 - 40,000 บาท ส่วนใหญ่มีจำนวนบุตรหลานที่อยู่ในความดูแล 1 คน ความถี่ในการเลือกซื้อนมผง 1-2 ครั้งต่อเดือน เอนฟาโกร เอพลัสเป็นผลิตภัณฑ์ที่มีผู้บริโภคเคยซื้อมากที่สุด และบุคคลที่มีอิทธิพลในการเลือกซื้อนมผงคือ ตนเอง ผลการทดสอบสมมุติฐาน ถ้าเรียงตามลำดับความสำคัญแล้ว พบว่า ปัจจัยด้านฉลากของผลิตภัณฑ์นมผง (β=0.320) ช่องทางการจัดจำหน่าย (β =0.209) และส่วนประกอบของสารอาหาร (β=0.150) ที่มีผลต่อการตั้งใจซื้อนมผงแบรนด์ A ของผู้บริโภคกลุ่มดังกล่าว อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ผลลัพธ์จากการวิจัยนี้สามารถนำไปใช้ในการวางแผนและสร้างกลยุทธ์ทางการตลาดกับกลุ่มลูกค้าที่มีความต้องการซื้อนมผงได้
This research was aimed to study the factors of milk powder product label, promotion, product quality, milk powder favors, container type, nutritional contents, distribution channels toward purchase intention in milk powder products of consumers in Klong Toei district, Bangkok. The data had been collected starting from November to December 2014. The 250 usable questionnaires were analyzed for the descriptive information by using the means, percentages, standard deviations, pearson’s correlation coefficients, and multiple regression analysis. The results showed that the respondents mostly were females at the age of 31 - 40 years old married status graduated with bachelor’s degrees working in offices in Thailand with the average income of 20,001 – 40,000 baht. The hypothesis testing results revealed in order of importance that the variables with best power predictors for repurchase intention were milk powder product label with beta coefficient of 0.320, distribution channels with beta coefficient of 0.209 and nutritional contents with beta coefficient of 0.150 respectively at .05 of significant level. This research can be used for planning and creating the marketing strategies for consumers who need to buy the milk powder product.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1266
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kirana.pong.pdf8.95 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback