DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1215

Title: ปัจจัยที่มีผลเชิงบวกต่อความตั้งใจที่จะท่องเที่ยวของผู้บริโภคในงานท่องเที่ยวไทย ณ ศูนย์การประชุมแห่งชาติสิริกิติ์
Other Titles: Factors Positively Affecting Customer Intention to Travel of Potential Tourists at Thailand Tour Fair at Queen Sirikit Convention Center
Authors: ณิชารีย์ จันทร์อินทร์
Keywords: ความตั้งใจที่จะท่องเที่ยว
การเรียนจากการท่องเที่ยว
การใช้สื่อแลกเปลี่ยนประสบการณ์การท่องเที่ยว
กิจกรรมตามสถานที่ท่องเที่ยว
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ผู้วิจัยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยการใช้สื่อแลกเปลี่ยนประสบการณ์เกี่ยวกับ การท่องเที่ยว ปัจจัยกิจกรรมเกี่ยวกับการท่องเที่ยวตามสถานที่ต่าง ๆ ปัจจัยภาพลักษณ์ของสถานที่ท่องเที่ยว ด้านสังคมและสิ่งแวดล้อม ปัจจัยภาพลักษณ์ของสถานที่ท่องเที่ยว ด้านลักษณะทางกายภาพ ปัจจัยความตื่นตัวด้านความพึงพอใจ ปัจจัยความทรงจำ ปัจจัยการเรียนรู้ ที่มีผลเชิงบวก ต่อปัจจัยความตั้งใจที่จะท่องเที่ยว โดยเก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถามจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 250 คน จากกลุ่มผู้บริโภคที่เข้าร่วมงานไทยเที่ยวไทยครั้งที่ 32 ในจังหวัดกรุงเทพมหานคร ณ ศูนย์การประชุมแห่งชาติสิริกิตต์ ช่วงเดือนกันยายนถึงเดือนตุลาคม 2557 และทดสอบสมมติฐานวิจัยด้วยวิธีการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณพบว่า มีเพียงด้านเดียว คือ ปัจจัยการเรียนรู้ที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจที่จะท่องเที่ยวของผู้บริโภค ในจังหวัดกรุงเทพมหานครโดยมีค่า β = 0.340 อย่างมีนัยสำคัญ ทางสถิติที่ระดับ .01 โดยปัจจัยเหล่านี้สามารถอธิบายความแปรปรวนของความตั้งใจที่จะท่องเที่ยวของผู้บริโภค ได้ร้อยละ 47.20 หรือ R2 = 0.472 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01
The researcher attempted to formulate an analytical model for studying the positive influence of factors, which were media use for sharing tourism experiences, travel-related activities in the destination residents’ place image in terms of social environment, residents’ place image in terms of physical appearance, pleasant arousal, memory, and education, affecting consumers’ intention to travel of the potential travelers at Thai travel in Thailand Fair at Queen Sirikit Convention Center. The authors received 250 respondents from the potential tourists at the fair from September to October 2014. The data analyzed using Multiple Regression Analysis. The researchers found that education (β = 0.340) was tested to be positively affected potential tourists’ intention to travel at .01 level of significance, explaining 47.20% or R2 = 0.472 of the influence toward potential tourists’ intention to travel.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1215
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nitchalee_jani.pdf4.26 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback