DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1131

Title: การศึกษาผู้บริโภคส่วนประสมการตลาดบริการ และคุณภาพการให้บริการที่มีอิทธิพลต่อความเชื่อมั่นในการบริการของนักท่องเที่ยวในรูปแบบการท่องเที่ยวเชิงผจญภัย ศึกษาในกรณีนักท่องเที่ยวชาวไทยในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing Mix and the Service Quality Affecting Confidence on Service of the Adventure Tourism of Travelers
Authors: วรรณภา แก้ววิลัย
Keywords: ส่วนประสมการตลาดบริการ
คุณภาพการบริการ
ความเชื่อมั่นในการบริการ
การท่องเที่ยวเชิงผจญภัย
นักท่องเที่ยวชาวไทย
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีต่อความเชื่อมั่นในการบริการของนักท่องเที่ยวเชิงผจญภัยในประเทศไทยในกรุงเทพมหานคร และศึกษาปัจจัยด้านคุณภาพการให้บริการที่มีต่อความเชื่อมั่นในการบริการของนักท่องเที่ยวเชิงผจญภัยในประเทศไทยในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และทดสอบความตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.745 และแจกกับนักท่องเที่ยวในกรุงเทพมหานคร 5 ย่านใจกลางเมือง สุ่มกลุ่มตัวอย่างแห่งละ 80 คน รวมทั้งหมด 400 คน และวิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนาและสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่การวิเคราะห์การถดถอยพหุ แลการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ย พบว่าส่วนประสมการตลาดบริการมีผลต่อความเชื่อมั่นในการบริการของนักท่องเที่ยวได้ไม่ทุกปัจจัย ปัจจัยที่มีอิทธิพล ได้แก่ ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการ และด้านกายภาพ ส่วนคุณภาพการให้บริการมีผลต่อความเชื่อมั่นในการบริการของนักท่องเที่ยวในทุกปัจจัย
The objectives of this study are to study Marketing Mix and the Service Quality Affecting Confidence on Service of the Adventure Tourism of Travelers (Thailand Travelers in Bangkok). The close ended questionnaire was used to collect data and the content validity and Cronbach’s Alpha reliability tests were used in this study. The Cronbach’s Alpha reliability test was 0.745 from 30 participants contributions. Moreover, 400 participants, who are Thailand 80 Traveler in Bangkok from 5 Place in the City at each place, were asked to fill out questionnaire. The statistic methods were categorized into the descriptive and influential statistics methods. The influential statistics method was Multiple Regression Analysis. The result found that some factors of Marketing Mix influenced confidence on service of the adventure tourism of traveler are Personal, Process, and physical. However all of factor of service quality influenced Confidence on service of the adventure tourism of Traveler.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม)- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1131
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wannapha_kaew.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback