DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1084

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจร้านอาหารเพื่อสุขภาพสำหรับแม่และเด็ก
Other Titles: Thinknthanks family cafe
Authors: ศิญากร หงษ์อุปถัมภ์ไชย
Keywords: แฟมิลี่คาเฟ่
ผู้บริโภค
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงความเป็นไปได้ในโครงการจัดตั้งธุรกิจบริการอาหารเพื่อสุขภาพสำหรับแม่และเด็ก แฟมิลี่คาเฟ่ โดยใช้การศึกษาวิจัยเชิงปริมาณ การใช้ระเบียบวิธีการวิจัยเชิงสำรวจ และการศึกษาวิจัยเชิงคุณภาพ การศึกษาข้อมูลจากการสัมภาษณ์เชิงลึกจากผู้เชี่ยวชาญด้านการดูแลเด็กและนักโภชนาการอาหาร มีการแจกแบบสอบถามกับกลุ่มเป้าหมาย โดยใช้สูตรคำนวณกลุ่มตัวอย่างแบบไม่ทราบจำนวนประชากรของ Cochran, W.G ได้ 385 คน โดยผลการวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติพบว่า ด้านเพศ พบว่า เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 31 – 40 ปี โดยมีระดับการศึกษาปริญญาตรี ส่วนใหญ่มีอาชีพเป็นเจ้าของกิจการหรือธุรกิจส่วนตัว และมีรายได้ต่อเดือนระหว่าง 40,001 - 50,000 บาท ผลการศึกษาพฤติกรรมการบริโภคร้านอาหารเพื่อสุขภาพสำหรับแม่และเด็ก แฟมิลี่คาเฟ่ ด้านการรับประทานอาหารนอกบ้าน พบว่า ส่วนใหญ่จะใช้บริการในโอกาสพิเศษ โดยส่วนใหญ่จะรับประทานในวันเสาร์ – อาทิตย์ มีความถี่ในการรับประทาน มากสุด คือ 2 – 3 ครั้ง ส่วนใหญ่มีค่าใช้จ่ายในการรับประทานต่อ 1 ครอบครัว 2,001 - 3,000 บาท สำหรับเหตุผลในการเลือกใช้บริการร้านอาหาร ให้ความไว้วางใจในด้านรสชาติ สถานที่ในการเลือกใช้บริการ มากที่สุด คือ ใกล้โรงเรียน และด้านส่วนประสมทางการตลาด ด้านบริการ ในภาพรวม พบว่า มีความสำคัญกับอาหารรสชาติอร่อยและ ด้านราคา พบว่า มีความสำคัญกับราคาเหมาะสมกับคุณภาพของอาหาร ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย พบว่า มีความสำคัญกับเรื่อง การคมนาคมที่สะดวกสบาย ด้านส่งเสริมการตลาด พบว่า มีความสำคัญสูงสุด คือ มีการบริการอบอุ่นเป็นกันเองและเข้าใจถึงความต้องการลูกค้า
This study aimed to explore the feasibility of the establishment of food service business for mothers and children health project, family café. It was conducted by using quantity, quality, and survey research. Data were obtained through in-depth interview administered with specialists in children care-taking and nutrition’s. Besides, a set of questionnaires was used with a target group of 385 persons obtained by a formula of Cochran, W.G. Findings showed that all of the respondents were female, 31-40 years old, and bachelor’s degree holder. Most of them were firm owners or had their own business with an income rage of 40,001-50,000 baht per month. Regarding consumption behaviors on food for mothers and children health in terms of eating out, it was found that most of the respondents used the food service in special occasions. Most of them used the food service in special occasions. Most of them used the service on weekends (2-3 visits) and spent 2,001-3,000 baht per family per visit. The respondents used the service because of good taste and they preferred to use the service near the school. For marketing mix on service, as a whole, it was found that the respondents placed the importance of food with good taste. In terms of price, distribution channel, and market promotion, the following were found: a reasonable price, convenient transportation, and friendly service/awareness of needs of customers, respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2558
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1084
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
siyakorn_hong.pdf4.46 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback