DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/979

Title: ปัจจัยหลักของระดับการรับรู้องค์ประกอบกลยุทธ์การสื่อสารผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ Facebook คอนโดมิเนียมตราสินค้า “Ideo” ที่มีผลกระทบต่อระดับการรับรู้บุคลิกภาพ คอนโดมิเนียมตราสินค้า “Ideo”
Other Titles: The core factors of social networking communication components’ perception level effect to brand personalities’ perception level of “Ideo” condominium
Authors: วิชญา นวลอุไร
Keywords: ปัจจัยหลัก
การรับรู้
กลยุทธ์การสื่อสาร
เครือข่ายสังคมออนไลน์
Facebook
บุคลิกภาพตราสินค้า
คอนโดมิเนียม
Issue Date: 2557
Abstract: งานวิจัยชิ้นนี้ศึกษาการสื่อสารผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ Facebook โดยประยุกต์ใช้แนวคิดการสื่อสารการตลาด บุคลิกภาพตราสินค้า เพื่อประสิทธิภาพการสื่อสารกับ Fanpage คอนโดมิเนียมตราสินค้า “Ideo” ใช้การวิจัยเชิงปริมาณ เก็บตัวอย่างจากแบบสอบถาม 200 ชุด ผลการวิจัยพบว่า มีความสัมพันธ์เชิงบวกระดับกลางระหว่างระดับการรับรู้องค์ประกอบกลยุทธ์การสื่อสารผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ Facebook กับระดับการรับรู้บุคลิกภาพคอนโดมิเนียมตราสินค้า “Ideo” เมื่อใช้สถิติในการวิเคราะห์ข้อมูลแบบการวิเคราะห์องค์ประกอบ หมุนแกนองค์ประกอบด้วยวิธี Varimax ที่ระดับความเชื่อมั่น 95% พบว่า ตัวแปรทั้งหมด 12 ปัจจัย ถูกจัดอยู่ในกลุ่มปัจจัยหลัก 2 กลุ่ม โดยไม่มีตัวแปรใดถูกตัดออก ได้แก่ กลุ่มปัจจัยหลักที่ 1 กลยุทธ์การสื่อสารผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ Facebook เกี่ยวกับการสร้างความโดดเด่น แตกต่าง วิธีการนำเสนอเนื้อหา และการสร้างความสัมพันธ์ รวม 10 ตัวแปร สามารถใช้อธิบายสาเหตุความผันแปรได้ร้อยละ 58.029 และกลุ่มปัจจัยหลักที่ 2 กลยุทธ์การสื่อสารผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ Facebook เกี่ยวกับผู้นำทางความคิด และการเคารพสิทธิความเป็นส่วนตัวของ Fanpage รวม 2 ตัวแปร สามารถอธิบายสาเหตุความผันแปรได้ร้อยละ 21.503 และทั้ง 2 กลุ่มปัจจัยสามารถใช้อธิบายสาเหตุความผันแปรได้ร้อยละ 79.532
This research aim to study the communications via online social networking; “IDEO Facebook” which using in brand marketing communication concept, brand personality building to create communication efficiency with Fanpage, the quantitative research use 200 questionnaires to collect data. This research studies the core factors of social networking communication components’ perception level effects to brand personalities’ perception level of “Ideo” condominium. There are 2 results founded in the researching as following; 1) Online Social networking; “IDEO Facebook” has correlation with Brand Personalities’ perception level of “Ideo” condominium positively in medium level. 2) All 12 factors online communication strategy; online social networking “IDEO Facebook” components impact on “IDEO” Brand Personalities Fanpage’s perception level. No variable terminated, when use Factor Analysis, VARIMAXX rotation at 95% validity. All factors are categorized into 2 core factors. 1st core factors: online social networking communication strategy via “IDEO Facebook” equal 10 components, they relevant to the brand outstanding, differentiation, communication style & engagement, can explain the variability 58.029%. 2nd core factors: online social networking communication strategy via “IDEO Facebook” equal 2 components, they relevant to the opinion leaders & privacy respect, can explain the variability 21.503%. All 12 variables or 2 core factors can explain the variability 79.532%.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): ปฐมาพร เนตินันทน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/979
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wichaya_nuan.pdf6.98 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback