DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/965
|
Title: | วิถีชีวิตและความคาดหวังของผู้บริโภคต่อเอเชียทีค เดอะ ริเวอร์ฟร้อนท์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Influence of Lifestyle and Expectation of Asiatique The Riverfront on the Decision to Use the Service among Consumers in Bangkok |
Authors: | พรชนก ลี้ภัยรัตน์ |
Keywords: | วิถีชีวิต ความคาดหวัง การตัดสินใจ ผู้บริโภค เอเชียทีค เดอะ ริเวอร์ฟร้อนท์ |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1)เพื่อสำรวจวิถีชีวิตของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่เคยใช้บริการที่เอเชียทีค เดอะ ริเวอร์ฟร้อนท์ 2)เพื่อสำรวจความคาดหวังของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครต่อเอเชียทีค เดอะ ริเวอร์ฟร้อนท์ 3) เพื่อเปรียบเทียบอิทธิพลระหว่างวิถีชีวิตและความคาดหวังของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครต่อเอเชียทีค เดอะ ริเวอร์ฟร้อนท์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการของประชาชน
ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นผู้ที่เคยใช้บริการที่เอเชียทีค เดอะ ริเวอร์ฟร้อนท์ โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก จำนวน 400 คน ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็น 2 กลุ่ม จำแนกตาม เพศ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเอง มีค่าความเชื่อถือได้ คือ 0.926 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติอ้างอิง ที่ใช้ในการวิเคราะห์เรื่องวิถีชีวิต ความคาดหวัง และเรื่องการตัดสินใจ คือ ค่าสหสัมพันธ์พหุคูณ (Multiple Correlation) และค่าการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression)
ผลการศึกษาพบว่า วิถีชีวิตและความคาดหวังส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการที่เอเชียทีค เดอะ ริเวอร์ฟร้อนท์ แตกต่างกัน นอกจากนี้พบว่าความคาดหวังส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการมากกว่า วิถีชีวิต The objectives of this research were (1) to examine the lifestyle of consumers in Bangkok who had used the services at Asiatique The Riverfront, (2) to study the expectation of consumers in Bangkok of Asiatique The Riverfront, and (3) to compare the influence between lifestyle and expectation of Asiatique The Riverfront among consumers in Bangkok on their decision to use the services there.
The sample group in this study included 400 consumers who had used the services at Asiatique The Riverfront, selected by using convenience sampling technique and divided into two groups according to their gender. Questionnaires were used as the data collection tool, with a reliability value of 0.926, and were checked for validity by experts in the field. The statistical data analysis was conducted using the descriptive statistics including frequency, percentage, mean, standard deviation, and the inferential statistics including Multiple Correlation and Multiple Regression Analysis.
The results from the study showed that lifestyle and expectation had a different influence on the consumers’ decision to use the services at Asiatique The Riverfront. In addition, it was found that consumers’ expectation of the venue had higher influence than their lifestyle. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556 |
Advisor(s): | เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/965 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|