DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/964

Title: ความสัมพันธ์ระหว่างระดับการเปิดรับเครื่องมือส่วนผสมทางการตลาดกับระดับการรับรู้บุคลิกภาพตลาดย้อนยุคเพลินวาน อำเภอหัวหิน จังหวัดประจวบคีรีขันธ์
Other Titles: The relationships between marketing mixed; 4Ps’ tools’ exposure styles and level with brand personalities’ perception of retro market; plearn warn, aumpur hua hin, prachuap khiri khan
Authors: ละอองทิพย์ ณ ถลาง
Keywords: ตลาดย้อนยุคเพลินวาน
ปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด
การรับรู้บุคลิกภาพของตราสินค้า
พฤติกรรมการซื้อใช้
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ความสัมพันธ์ระหว่างระดับการเปิดรับเครื่องมือส่วนผสมทางการตลาดกับระดับการรับรู้บุคลิกภาพตลาดย้อนยุคเพลินวาน อำเภอหัวหิน จังหวัดประจวบคีรีขันธ์ ด้วยการใช้การสถิติวิจัยเชิงปริมาณค่าสหสัมพันธ์ (Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient) ในการทดสอบความสัมพันธ์ฯ โดยประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ นักท่องเที่ยวที่เข้ามาท่องเที่ยวในตลาดย้อนยุคเพลินวาน โดยจะทำการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวนทั้งสิ้น 200 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือแบบสอบถาม ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างมีระดับการเปิดรับส่วนผสมทางการตลาด (Marketing Mixed: 4Ps) ของตลาดย้อนยุคเพลินวานในภาพรวมอยู่ในระดับน้อย มีระดับการรับรู้ บุคลิกภาพของตลาดย้อนยุคเพลินวานในภาพรวมอยู่ในระดับน้อย ผลจากการใช้สถิติในการวิเคราะห์ข้อมูลพบว่า เพศ ระดับการศึกษา และสถานภาพการสมรสของกลุ่มตัวอย่างที่แตกต่างกันมีผลต่อระดับการเปิดรับเครื่องมือส่วนผสมทางการตลาด (Marketing Mixed: 4Ps) ของตลาดย้อนยุคเพลินวานไม่ต่างกัน ส่วนอายุ และรายได้ต่อเดือนที่แตกต่างกันมีผลต่อระดับการเปิดรับส่วนผสมทางการตลาด (Marketing Mixed: 4Ps) ของตลาดย้อนยุคเพลินวานต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ระดับการเปิดรับส่วนผสมทางการตลาดของตราสินค้าตลาดย้อนยุคเพลินวาน โดยส่วนใหญ่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อใช้สินค้าตราเพลินวาน และระดับการรับรู้บุคลิกภาพของตลาดย้อนยุคเพลินวานมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อใช้สินค้าในตลาดย้อนยุคเพลินวานเมื่อมาเที่ยวตลาดย้อนยุคเพลินวานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objective of this study for correlations between level of Marketing Mixed: 4Ps components’ exposure and level of “PlearnWan” Retro–Market at Hua Hin, Prachuap Khiri Khan Brand Personality’s perception by using Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient Research Statistic hypothesis testing. The research population are Thai traveler at “PlearnWan” Retro–Market. Purposive sampling size at 200, questionnaire is the data collecting tool of this research. The results found these samplers have low level of “Plearn Wan” Retro–Market total Marketing Mixed: 4Ps components’ exposure, have low level of “Plearn Wan” Retro–Market total Brand Personality’s perception. The hypothesis testing result found the differentiation of sex, education and marriage status of sampler group have no differentiation of Marketing Mixed: 4Ps components’ exposure levels. The differentiation of age and income of sampler group effect to differentiation of Marketing Mixed: 4Ps components’ exposure levels at 0.05 significance level. Level of “Plern Wan” Retro–Market Marketing Mixed: 4Ps components’ exposure mostly have correlations with purchasing behavior at “Plearn Wan” Retro–Market, and, level of “Plearn Wan” Retro–Market total Brand Personality’s perception have correlations with purchasing behavior at “Plearn Wan” Retro–Market when travelling there, at 0.05 significance level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): ปฐมาพร เนตินันทน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/964
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
La-Ongthip_Na Th.pdf3.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback