DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5940

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจต่อการให้บริการของตัวแทนจัดส่งสินค้าระหว่างประเทศ ของบริษัท เอ็มบาสซี เฟรท (ไทยแลนด์) จำกัด
Other Titles: Factors Influences Affecting Customers’ Satisfaction with International Freight forwarding of Embassy Freight (Thailand) Co., Ltd.
Authors: กฤษฏิ์ กำลังเก่ง
Keywords: ความพึงพอใจ
การให้บริการ
ตัวแทนจัดส่งสินค้าระหว่างประเทศ
ปัจจัยที่ส่งผล
บริษัท เอ็มบาสซี เฟรท (ไทยแลนด์) จำกัด
Issue Date: 2568
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงปริมาณ งานนี้มีวัตถุประสงค์1) เพื่อศึกษาระดับความพึงพอใจต่อ การให้บริการของตัวแทนจัดส่งสินค้าระหว่างประเทศของบริษัท เอ็มบาสซี เฟรท (ไทยแลนด์) จำกัด และ 2) ปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจต่อการให้บริการของ ตัวแทนจัดส่งสินค้าระหว่างประเทศของ บริษัท เอ็มบาสซี เฟรท (ไทยแลนด์) จำกัด เก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถามจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 162 ราย สถิติที่ใช้ในการศึกษา คือ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การ ถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า 1) ระดับความพึงพอใจต่อการให้บริการของตัวแทนจัดส่งสินค้าระหว่าง ประเทศของบริษัท เอ็มบาสซี เฟรท (ไทยแลนด์) จำกัด ระดับความคิดเห็นโดยรวมอยู่ในระดับมาก ที่สุด โดยมีปัจจัยที่มีส่วนสำคัญ ได้แก่ บริการของบริษัทฯ มีความถูกต้องและแม่นยำ สามารถ ตรวจสอบได้ตามความต้องการของลูกค้า และ 2) ปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจต่อการให้บริการของ ตัวแทนจัดส่งสินค้าระหว่างประเทศของบริษัท เอ็มบาสซี เฟรท (ไทยแลนด์) จำกัด ได้แก่ ด้าน ผลิตภัณฑ์, ด้านราคา และด้านบุคลากร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
This research is a quantitative study with the following objectives: (1) to study the level of customer satisfaction with the international shipping services provided by Embassy Freight (Thailand) Co., Ltd., and (2) to identify the factors influencing customer satisfaction with the international shipping services of Embassy Freight (Thailand) Co., Ltd. Data were collected through questionnaires from a sample of 162 respondents. The statistical methods used in this study include frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis. The results of the study revealed that: (1) the overall level of customer satisfaction with the international shipping services of Embassy Freight (Thailand) Co., Ltd. was at the highest level. Key contributing factors included the company’s accurate and precise services, which can be tracked according to customer requirements. (2) The factors significantly influencing customer satisfaction with the international shipping services of Embassy Freight (Thailand) Co., Ltd. were product, price, and personnel, with statistical significance at the 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2567
Advisor(s): วรวัฒน์ จรดล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5940
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
krit_kaml.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback