DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5862

Title: กลยุทธ์การบริหารความสัมพันธ์ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการ บริษัท ดิ ออเดียนซ์โมทิเวชั่น คอมปานี เอเชีย จำกัด สาขาประเทศไทย
Other Titles: Relationship management strategies influencing service selection decisions of the audience motivation company Asia Thailand branch
Authors: พรรณไมล์ จิตต์รำพึง
Keywords: กลยุทธ์การบริหารความสัมพันธ์
การตัดสินใจใช้บริการ
การตลาดเชิงกิจกรรม
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์ของการวิจัยเพื่อศึกษากลยุทธ์การบริหารความสัมพันธ์ของ บริษัท ดิ ออเดียนซ์โมทิเวชั่น คอมปานี เอเชีย จำกัด สาขาประเทศไทย เพื่อศึกษาการตัดสินใจเลือกใช้บริการของบริษัท ดิ ออเดียนซ์โมทิเวชั่น คอมปานี เอเชีย จำกัด สาขาประเทศไทย และเพื่อศึกษากลยุทธ์การบริหารความสัมพันธ์ที่มีต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการของ บริษัท ดิ ออเดียนซ์ โมทิเวชั่น คอมปานี เอเชีย จำกัด สาขาประเทศไทย โดยเป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) โดยการใช้ข้อมูลทางคณิตศาสตร์และสถิติเชิงพรรณนาและสถิติเชิงอนุมาน และหากพิจารณาจากระดับการศึกษาของตัวแปร เป็นงานวิจัยเชิงสำรวจ (Exploratory Research) เป็นการวิจัยเพื่อสำรวจตัวแปร เพื่อนำผลมาอธิบายการเกิดขึ้นของปรากฏการณ์ของตัวแปรนั้น โดยมุ่งเน้นการวิจัยเพื่อหาความสัมพันธ์ของตัวแปร (Discovery of Relationship between Variables) โดยใช้แบบสอบถาม (Questionnaire) เพื่อการเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสอบถามออนไลน์ผ่าน Google Form โดยเลือกกลุ่มตัวอย่างด้วยวิธี Cluster Sampling ผู้วิจัยแบ่งกลุ่มผู้ตอบแบบสอบถามออกเป็น 2 Clusters คือ ช่วง 1-31 มกราคม พ.ศ. 2567 และ 1-29 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2567 ผู้วิจัยเชื่อว่า ปัจจัยด้านประชากรในแต่ละ Cluster มีลักษณะทั่วไปไม่แตกต่างกัน ผู้วิจัยเก็บตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามออนไลน์ได้ในช่วง 1-31 มีนาคม พ.ศ. 2567 และหยุดเก็บข้อมูลเมื่อผู้ตอบมีจำนวนครบ 145 คน ผลการศึกษาพบว่า การบริหารความสัมพันธ์ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการ บริษัท ดิ ออเดียนซ์โมทิเวชั่น คอมปานี เอเชีย จำกัด สาขาประเทศไทย พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เลือกให้ความสำคัญกับ การสร้างความสัมพันธ์ที่ยั่งยืน เพื่อการสร้างความสัมพันธ์กับผู้ใช้บริการและผู้ที่มีโอกาสจะมาเป็นผู้ใช้บริการด้วยการสร้างความเข้าใจในความต้องการของผู้ใช้บริการและการตอบสนองด้านผลิตภัณฑ์และการบริการผ่านช่องทางต่าง ๆ แนวทางการบริหารความสัมพันธ์ และรักษาความสัมพันธ์กับผู้ใช้บริการและการรักษาผู้ใช้บริการประเมินผลการบริหารผู้ใช้บริการสัมพันธ์และการรักษาความเติบโตของความสัมพันธ์กับผู้ใช้บริการวัตถุประสงค์เพื่อสร้างความประทับใจในตราสินค้าและสร้างสัมพันธภาพที่ดีกับผู้ใช้บริการปัจจุบัน สรุปได้ว่ากลยุทธ์การบริหารความสัมพันธ์ ได้แก่ สร้างความสัมพันธ์ที่เชื่อถือได้ การให้บริการที่ปรับปรุงตามความต้องการของผู้ใช้บริการ การสร้างประสบการณ์ที่น่าจดจำ การสร้างความสัมพันธ์ที่ยั่งยืน มีต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการ
This research aims to study the relationship management strategies of The Audience Motivation Company Asia Ltd., Thailand Branch, and to examine the decision-making process for choosing the services of The Audience Motivation Company Asia Ltd., Thailand Branch. The research also seeks to investigate the relationship management strategies that influence service selection decisions of the company. This is quantitative research using mathematical data, descriptive statistics, and inferential statistics. Considering the level of study of the variables, this is exploratory research, which explores variables to explain the occurrence of a phenomenon. The study focuses on discovering relationships between variables by using a questionnaire for data collection. The questionnaire was distributed online via Google Forms, and the sample group was selected using the cluster sampling method. The researcher divided the respondents into two clusters: January 1–31, 2024, and February 1–29, 2024. The researcher believes that the demographic factors in each cluster are generally not different. The data was collected during March 1–31, 2024, and data collection was stopped when 145 respondents were reached. The study found that the relationship management strategies affecting the decision to use the services of The Audience Motivation Company Asia Ltd., Thailand Branch, showed that most respondents emphasized the importance of building sustainable relationships to foster connections with current and potential service users. This involves understanding user needs and responding to them through products and services via various channels. The relationship management guidelines focus on maintaining relationships with service users, preserving customer loyalty, and assessing the management and growth of customer relationships. The goal is to create a positive brand impression and foster good relationships with current service users. In conclusion, the relationship management strategies include building trustworthy relationships, providing services tailored to user needs, creating memorable experiences, and establishing sustainable relationships, all of which influence service selection decisions.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5862
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phanmai_jitr.pdf10.39 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback