DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5861

Title: กลยุทธ์ทางการสื่อสารการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าของเพศหญิง Gen Z ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing communication strategies influencing the purchase decisions-making of facial skincare products among Gen Z females in Bangkok
Authors: ชัยสิทธิ์ การะเกตุ
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาด
การตัดสินใจซื้อ
ผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้า
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง กลยุทธ์ทางการสื่อสารการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าของเพศหญิง Gen Z ในเขตกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษา 1) เพื่อศึกษาถึงกลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดของผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าของเพศหญิง Gen Z ในเขตกรุงเทพมหานคร 2) เพื่อศึกษาถึงกระบวนการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าของเพศหญิง Gen Z ในเขตกรุงเทพมหานคร 3) เพื่อศึกษาถึงกลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าของเพศหญิง Gen Z ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ กลุ่มเพศหญิง Gen Z ที่มีอายุ 12-26 ปี และอาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 200 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติสหสัมพันธ์ เพียร์สัน (Pearson Product Moment Correlation) ผลการศึกษา พบว่า 1) กลุ่มตัวอย่างเห็นว่า เลือกให้ความสำคัญกับการสื่อสารแบบปาก ต่อปาก โดยเฉพาะจากข้อมูลคำวิจารณ์ของผู้บริโภคบนอินเทอร์เน็ตเป็นข้อมูลสำคัญ 2) กลุ่มตัวอย่างเห็นว่า เลือกให้ความสำคัญจากพฤติกรรมภายหลังการซื้อ โดยเฉพาะจะไม่ซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าซ้ำหลังพบว่า ผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าใช้แล้วไม่เห็นผล 3) การตลาดเชิงกิจกรรมและประสบการณ์ มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าของเพศหญิง Gen Z ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01
A Study on the marketing communication strategies influencing the purchase decision-making of facial skincare products among Gen Z females in Bangkok has the following objectives: 1) To examine the marketing communication strategies for female facial skincare products. 2) To study the purchase decision-making for facial skincare products among Gen Z females in Bangkok. 3) To study the marketing communication strategies that significantly influence the purchase decision-making of facial skincare products among Gen Z females in Bangkok. The sample group consisted of 200 Gen Z females aged 18-26 years living in Bangkok. Questionnaires were used as the data collection tool, and the data was analyzed using Pearson Product Moment Correlation statistics. The study found that: 1) the majority of the sample group prioritized word-of-mouth communication strategies, particularly consumer reviews on the internet. 2) The majority emphasized the post-purchase behavior in their purchase decision-making, particularly the tendency not to repurchase facial skincare products if they found the products ineffective. 3) The marketing communication strategies had a statistically significant influence on the purchase decision-making of facial skincare products among Gen Z females in Bangkok, with statistical significance at the 0.01 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5861
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chaiyasit_kara.pdf12.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback