DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5852

Title: พฤติกรรมการสื่อสารภายในองค์การที่มีผลต่อความพึงพอใจในงานของพนักงาน บริษัท ธนบุรี เวลบีอิ้ง จำกัด
Other Titles: Internal communication behaviors impacting job satisfaction at Thonburi Wellbeing Company Limited
Authors: สุวิตา ขันทอง
Keywords: การสื่อสารองค์การ
พฤติกรรมการสื่อสารภายในองค์การ
ความพึงพอใจในงาน
Issue Date: 2567
Publisher: Bangkok University
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่องนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการสื่อสารภายในองค์การของพนักงาน บริษัท ธนบุรี เวลบีอิ้ง จำกัด 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจในงานของพนักงาน บริษัท ธนบุรี เวลบีอิ้ง จำกัด และ 3) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการสื่อสารภายในองค์การที่มีผลต่อ ความพึงพอใจในงานของพนักงาน บริษัท ธนบุรี เวลบีอิ้ง จำกัด กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ กลุ่มพนักงาน บริษัท ธนบุรี เวลบีอิ้ง จำกัด เพศชายและเพศหญิง ที่ทำงานอยู่ภายใน บริษัท ธนบุรี เวลบีอิ้ง จำกัด จำนวน 145 คน ใช้เกณฑ์การกำหนดขนาดของกลุ่มตัวอย่างจากโปรแกรม G*Power โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ซึ่งผลการตรวจสอบความเชื่อมั่นอยู่ที่ 0.89 และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติสหสัมพันธ์เพียร์สัน (Pearson Product Moment Correlation) ผลการศึกษาพบว่า 1) การติดต่อสื่อสารในระดับเดียวกัน เป็นพฤติกรรมการสื่อสารภายในองค์การที่สำคัญมากที่สุด เนื่องจากเพื่อนร่วมงานมีการรับฟังปัญหา ให้คำแนะนำซึ่งกันและกัน 2) กลุ่มตัวอย่างเห็นว่า สภาพการทำงานจัดเป็นความพึงพอใจในงานมากที่สุด เนื่องจากองค์การมีบรรยากาศภายในการทำงานที่ดี สถานที่สวยงาม สะอาดตา 3) พฤติกรรมการสื่อสารภายในองค์การ ที่มีผลต่อความพึงพอใจในงานของพนักงาน บริษัท ธนบุรี เวลบีอิ้ง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01
The research study titled internal communication behaviors impacting job satisfaction at Thonburi Wellbeing aims to 1) To investigate the internal communication behaviors of employees at Thonburi Wellbeing. 2) To investigate the job satisfaction of employees at Thonburi Wellbeing. 3) To investigate the internal communication behaviors that impact job satisfaction of employees at Thonburi Wellbeing. The sample in this study consists of 145 male and female employees working at Thonburi Wellbeing. Questionnaire was used as a data collection tool. Pearson Product Moment Correlation Statistics was used to analyzed the data. The results of the study found that 1) Horizontal communication is the most important internal communication behaviors, as colleagues listen to each other’s problems and provide mutual advice. 2) The sample considered the working environment to be the most satisfying aspect of their job due to the organization has a good working atmosphere, with beautiful and clean surroundings. 3) Internal communication behaviors significantly impact on job satisfaction of employees at Thonburi Wellbeing, at a statistical significance level of 0.01.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5852
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Suwita_khan.pdf10.62 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback