DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5816

Title: การยอมรับในเทคโนโลยี และส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านแอปพลิเคชัน TikTok ของผู้ใช้งานในจังหวัดกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Technology acceptance and online marketing mix that affects the online buying decision through TikTok application users in Bangkok
Authors: นัยลดา ชูวิเศษ
Keywords: แอปพลิเคชัน TikTok
ส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์
การตัดสินใจซื้อ
การยอมรับเทคโนโลยี
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาการยอมรับในเทคโนโลยี และส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ ที่ส่งผลต่อ การตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านแอปพลิเคชัน TikTok ของผู้ใช้งานในจังหวัดกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการยอมรับในเทคโนโลยีที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ผ่าน แอปพลิเคชัน TikTok ของผู้ใช้งานในจังหวัดกรุงเทพมหานคร และเพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านแอปพลิเคชัน TikTok ของผู้ใช้งาน ในจังหวัดกรุงเทพมหานคร การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสอบถาม กับกลุ่มตัวอย่างเป็นผู้ที่มีประสบการณ์ซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชัน TikTok ในจังหวัดกรุงเทพมหานคร จำนวน 120 คน ผลการวิจัยพบว่าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อยู่ในช่วงอายุ 31-40 ปี ระดับการศึกษาสูงสุด ส่วนใหญ่อยู่ระดับปริญญาตรี อาศัยอยู่ในจังหวัดกรุงเทพมหานครทั้งหมด ส่วนใหญ่เป็นพนักงานเอกชน ส่วนใหญ่มีรายได้อยู่ที่ 25,001-30,000 บาทต่อเดือน การซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชัน TikTok ในช่วง 6 เดือนที่ผ่านมาพบว่าส่วนใหญ่ทำการซื้ออาหาร ขนม ของกิน ปริมาณค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยต่อเดือนในการชำระการซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชัน TikTok พบว่าส่วนใหญ่มีค่าใช้จ่ายอยู่ที่ต่ำกว่า 500 บาท ผลการทดสอบค่าทางสถิติของค่าสัมประสิทธิ์ของตัวแปรอิสระ ได้ผลสรุปว่า ปัจจัยที่ มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่าน แอปพลิเคชัน TikTok ของผู้ใช้งานในจังหวัดกรุงเทพมหานคร ในด้านการรับรู้ประโยชน์จากการใช้งานด้านผลิตภัณฑ์ ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านการให้ บริการส่วนบุคคลอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
A research study on the Technology Acceptance and Online Marketing Mix that Affects the Online Buying Decision through TikTok Application users in Bangkok. The purpose of this study was to study the acceptance of technology that affects online purchasing decisions through the TikTok Application among users in Bangkok. and to study the online marketing mix that affects the decision to purchase products online through the TikTok Application of users in Bangkok. This is quantitative research using a questionnaire with a sample group of 120 respondents, whose are tourists who experienced purchase product from TikTok Application in Bangkok. The results of the research found that most of the respondents were female, aged 31-40 years, had a bachelor's degree level in their highest education. All of them lived in Bangkok. Most of them were private employees, had monthly income at 25,001-30,000 baht and purchased products through the TikTok Application in the past 6 months. Most of them purchased food, snacks, and food items. The average amount spent per month paying for purchases through the TikTok Application were under 500 baht. The results concluded that factors affecting the decision to purchase products through the TikTok Application of users in Bangkok were Perceived Usefulness, Product, Promotion and Personalization at the significant level of .05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2567
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5816
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nailada_chuw.pdf7.97 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback