DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5811
|
Title: | กระบวนการค้นหาข้อมูลเชิงลึกของกลุ่มเป้าหมายที่สนใจซื้อรถยนต์ BMW มือสอง ผ่าน Google Search |
Other Titles: | The process of finding customer insights from those interested in purchasing a second-hand BMW car through google search |
Authors: | ฌรรณ์ญาณ์ สิทธิวิชัย |
Keywords: | การตลาดออนไลน์ การโฆษณาผ่านกูเกิล เอดีเอส การวิเคราะห์คำค้น Online Marketing Advertising by Google ADS Keyword Analysis |
Issue Date: | 2567 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยเรื่อง กระบวนการค้นหาข้อมูลเชิงลึกของกลุ่มเป้าหมายที่สนใจซื้อรถยนต์ BMW
มือสองผ่าน Google Search มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษา Keyword ของกลุ่มเป้าหมายที่สนใจซื้อ
รถยนต์ BMW มือสอง 2) เพื่อศึกษา Search Journey ของกลุ่มเป้าหมายที่สนใจซื้อรถยนต์ BMW
มือสอง 3) เพื่อทดสอบประสิทธิผลของ Keywords (หลังจากการวิเคราะห์ข้อมูล Keyword และ
Search Journey) ในการค้นหาเพื่อซื้อรถยนต์ BMW มือสอง งานวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ โดย
การสัมภาษณ์เชิงลึก มีจุดมุ่งหมายเพื่อให้เข้าถึงข้อมูลในการเลือก Search ของกลุ่มเป้าหมาย เพื่อ
นำไปข้อมูลไปสร้าง Keyword ในการทดลอง หลังจากนั้นจะเป็นการวิจัยเชิงทดลองโดยการทำ SEO
ผ่าน Keyword ที่เลือกมาแล้ว และใช้ Google Search Ads เพื่อวัดประสิทธิผล ประชากรเป็น
พลเมืองดิจิทัล (Digital Citizenship) คือ กลุ่มคนที่มีแนวคิดแนวปฏิบัติได้เรียนรู้และมีความสามารถ
ในการใช้ประโยชน์จากเทคโนโลยีดิจิทัลอย่างชาญฉลาด ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบอ้างอิงด้วยบุคคล
และผู้เชี่ยวชาญ (Snowball Sampling) วิเคราะห์ข้อมูลโดยสรุปผลการทดสอบการทำ SEM ผ่าน
Google Keyword Planner และผ่านการโฆษณาด้วยแพลตฟอร์ม Google Ads
ผลการวิจัยพบว่า ด้านการทำตลาดออนไลน์ ด้วยการโฆษณาผ่าน Google Ads ใช้
งบประมาณต่ำกว่าที่ตั้งไว้แสดงให้เห็นว่า การหา Keyword บน Keyword Plannerให้ผลลัพธ์ที่ดี
แม่นยำพอสมควร คุ้มค่ากับงบประมาณที่ใช้ เพื่อแลกมากับยอดที่ขายที่เพิ่มขึ้นอย่างเห็นได้ชัด ด้าน
กระบวนการทำให้เกิดการรับรู้ อยู่ในเกณฑ์ที่น่าพอใจมาก สามารถปิดการขายและเพิ่มยอดขายได้ถึง
20% ในงบที่เหมาะสม Research on The Process of Finding Customer Insights from those Interested
in Purchasing a Second-hand BMW Car through Google Search aims to: 1) Study
keywords used by target groups interested in buying used BMW cars 2) Examine the
search journey of target groups interested in buying used BMW cars 3) Test the
effectiveness of keywords (after analyzing keyword data and search journey) in
searching for used BMW cars. This research employs a qualitative approach using indepth
interviews to access information on the target group's search behavior, which
will be used to create keywords for experimentation. This is followed by
experimental research involving SEO through selected keywords and Google Search
Ads to measure effectiveness. The population consists of digital citizens - groups of
people who have learned and are capable of utilizing digital technology skillfully.
The study uses snowball sampling; referring to individuals and experts. Data is
analyzed by summarizing SEM test results through Google Keyword Planner and
advertising on the Google Ads platform.
Research Findings: In terms of online marketing through Google Ads, the
budget used was lower than initially set, indicating that finding keywords on Keyword
Planner yielded good, fairly accurate results that were cost-effective for the budget
used, in exchange for a noticeable increase in sales. The process of creating
awareness was highly satisfactory, able to close sales and increase sales by up to
20% within an appropriate budget. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)-สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล
บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2567 |
Advisor(s): | ชุติมา เกศดายุรัตน์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5811 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|