DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5776
|
Title: | อิทธิพลของภาพลักษณ์แบรนด์ คุณภาพการบริการ และทัศนคติที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้บริการซ้ำต่อธุรกิจบุฟเฟ่ต์ปิ้งย่างในกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | The influences of brand image, service quality and attitudes on consumers’ intentions to revisit grilled buffet business in Bangkok |
Authors: | ปิยวรรณ พันธุ์เณร |
Keywords: | ภาพลักษณ์แบรนด์ คุณภาพการบริการ ทัศนคติของผู้บริโภค ความตั้งใจใช้บริการซ้ำ |
Issue Date: | 2567 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของภาพลักษณ์แบรนด์ คุณภาพการบริการ
และทัศนคติที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้บริการซ้ำต่อธุรกิจบุฟเฟ่ต์ปิ้งย่างในกรุงเทพมหานคร ซึ่งกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร จำนวน 385 คน เครื่องมือ
ที่ใช้ในการศึกษาวิจัยครั้งนี้เป็นแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อมั่นแอลฟาครอนบาร์คทั้งฉบับเท่ากับ 0.944 ผลการวิจัยพบว่า ภาพลักษณ์แบรนด์และทัศนคติของผู้บริโภคมีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจใช้บริการซ้ำ ส่วนคุณภาพการบริการไม่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้บริการซ้ำ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The objectives of this research were to study the influence of brand image, service quality and attitudes on consumers’ intentions to revisit grilled buffet business in Bangkok. The sample group were 385 consumers in Bangkok. The instrument of this study was a questionnaire with a total reliability coefficient of 0.944. The results showed that brand image and consumer attitude had a positive influence on the revisit intention. But service quality had no influence on revisit intention at a statistically significant level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566 |
Advisor(s): | คมสัน ตันสกุล |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5776 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|