DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5764

Title: ประสิทธิผลของการโฆษณาผ่าน Google Ads กรณีศึกษาเว็บไซต์เรียนภาษาเกาหลีออนไลน์ reankorean.com
Other Titles: The effectiveness of Google Ads advertising of learning Korean online website, the case study of reankorean.com
Authors: วัลยา เจริญสุข
Keywords: Google Ads
คีย์เวิร์ด
search intent
คอร์สเรียนออนไลน์
ภาษาเกาหลี
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงทดลอง มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาประสิทธิผลของการโฆษณาบน Google Ads กรณีศึกษาเว็บไซต์เรียนภาษาเกาหลีออนไลน์ www.reankorean.com และเพื่อวิเคราะห์พฤติกรรมการมีส่วนร่วมบนเว็บไซต์ของผู้ใช้งาน รวมถึงศึกษา insight ของกลุ่มคนที่สนใจเรียนภาษาเกาหลีในด้านการใช้ keyword ที่เกี่ยวข้องค้นหาคอร์สเรียนภาษาเกาหลีออนไลน์ โดยทำการทดลองเป็นระยะเวลา 30 วัน ระหว่างวันที่ 20 มกราคม ถึง 18 กุมภาพันธ์ 2567 แบ่งการทดลองเป็น 2 แคมเปญตามกลุ่มเป้าหมาย คือ กลุ่มนักศึกษาที่ชื่นชอบซีรี่ส์ เพลง และ วัฒนธรรมเกาหลี และกลุ่มคนที่สนใจไปทำงานที่ประเทศเกาหลี แต่ละแคมเปญจะมีการทดลองโฆษณาโดยใช้กลุ่ม keyword แบ่งตาม search intent คือ navigational, informational, commercial, และ transactional เก็บข้อมูลโดยใช้ google ads และ google analytics เพื่อนำมาวิเคราะห์ว่า keyword กลุ่มใดมีประสิทธิผลต่อกลุ่มเป้าหมายทั้งสองกลุ่มมากที่สุด ผลจากการวิจัย พบว่า การทำโฆษณาบน Google Ads โดยการใช้ keyword ทำให้มีผู้เข้าชมเว็บไซต์มากขึ้นกว่าช่วงที่ไม่ได้ทำโฆษณา และสร้างยอดขายคอร์สเรียนได้เพิ่มขึ้น เมื่อพิจารณาจากจำนวนคลิก การแสดงผลโฆษณา และค่าใช้จ่าย ทำให้ทราบว่า keyword กลุ่ม informational มีประสิทธิผลมากที่สุดต่อกลุ่มเป้าหมายทั้ง 2 กลุ่ม เนื่องจาก ไม่ว่าเหตุผลของความต้องการเรียนภาษาเกาหลีคืออะไรก็ตาม แต่เมื่อกลุ่มเป้าหมายเลือกที่จะค้นหาคอร์สเรียนแล้วนั้น สิ่งที่พวกเขาต้องการทราบมากที่สุดคือข้อมูลของคอร์สเรียน และผลที่ออกมานี้สัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้งานเว็บไซต์ด้วย เนื่องจากในหน้ารายละเอียดคอร์สเรียนบนเว็บไซต์ ที่ให้ข้อมูลต่าง ๆ เกี่ยวกับคอร์สเรียน มีเวลาในการมีส่วนร่วมโดยเฉลี่ยมากที่สุด ในด้าน insight ของกลุ่มคนที่สนใจเรียนภาษาเกาหลีนั้น จากผลการวิจัยที่ได้พบว่า insight ในด้านอายุของกลุ่มเป้าหมายที่สนใจโฆษณา ไม่ตรงกับที่กำหนดไว้ในตอนแรก ทำให้ทราบว่า เราไม่สามารถแบ่งกลุ่มเป้าหมายโดยใช้อายุได้ แต่ควรแบ่งตามความสนใจ เนื่องจากไม่ว่าจะอายุเท่าใด การศึกษาภาษาที่ 3 นั้นต้องมาจากความสนใจเป็นหลัก
This research is an experimental study aimed at examining the effectiveness of advertising on Google Ads, with a case study of the online Korean language learning website, www.reankorean.com. And also aims to analyze user engagement behavior on the website and study the insights of people interested in learning Korean in terms of keyword usage for searching for online Korean courses. The experiment was conducted over a 30-day period from January 20 to February 18, 2024, divided into two campaigns based on target groups: students who love Korean series, music, and culture, and individuals interested in working in South Korea. Each campaign tested advertisements using keyword groups categorized by search intent: navigational, informational, commercial, and transactional. Data was collected using Google Ads and Google Analytics to analyze which keyword groups were most effective for the two target groups. The research results showed that advertising on Google Ads using keywords increased website traffic compared to periods without advertisements and led to higher course sales. Considering the number of clicks, ad impressions, and expenses, it was found that the informational keyword group was the most effective for both target groups. This is because regardless of the reasons to learn Korean, when the target audience searches for a course, the primary information they seek is the course details. This result aligns with website user behavior, as the course detail pages, which provide comprehensive information about the courses, had the highest average engagement time. Regarding the insights of people interested in learning Korean, the research revealed that the age of the target audience interested in the advertisements did not match the initially defined target. This indicates that target groups should not be divided by age but by interest, as the motivation to learn a third language is primarily driven by personal interest regardless of age.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2567
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5764
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wanlaya_char.pdf3.25 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback