DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5624

Title: การศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและคุณภาพการบริการที่มีอิทธิพล ต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลสัตว์อิทธิเวชในจังหวัดนครราชสีมา
Other Titles: A study factor service marketing mix and service quality influencing purchase decisions to ittivech pet hospital in Nakhon Ratchasima
Authors: นวภัทร กาญจนะ
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
คุณภาพการบริการ
การตัดสินใช้บริการ
โรงพยาบาลสัตว์อิทธิเวช
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เพื่อเปรียบเทียบระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับการตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลสัตว์อิทธิเวช (2) เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลสัตว์อิทธิเวชใน และ (3) เพื่อศึกษาคุณภาพการบริการที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลสัตว์อิทธิเวช เป็นการวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามกับ กลุ่มตัวอย่างในจังหวัดนครราชสีมา ช่วงอายุ ต่ำกว่าหรือเท่ากับ 20-61 ปีขึ้นไป โดยการสุ่มแบบ Non-Probability Sampling โดยวิธี Convenience Sampling จำนวน 400 คน ผลการทดสอบสมมติฐานการวิจัย พบว่า (1) เพศของผู้บริโภคมีการตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลสัตว์อิทธิเวช โดยรวมไม่แตกต่างกัน ส่วนอายุ ระดับการศึกษา รายได้ต่อเดือนของผู้บริโภคมีการตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลสัตว์อิทธิเวช โดยรวมแตกต่างกัน (2) ส่วนประสมทางการตลาดมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลสัตว์อิทธิเวช โดยส่งผลมากที่สุดคือด้านบุคคล ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพ ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านราคา ตามลำดับ (3) คุณภาพการบริการมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลสัตว์อิทธิเวช โดยส่งผลมากที่สุดคือด้านความเป็นรูปธรรมของการบริการ ด้านการให้ความมั่นใจ ด้านความหน้าเชื่อถือ ตามลำดับ
This Study aimed to (1) to compare personal factors and the decision to use ittivech pet Hospital (2) investigate the marketing mix that influences the decision to use ittivech pet Hospital. in and (3) examine the service quality that influences the decision to use the service at ittivech pet Hospital. This is a quantitative research using a questionnaire with a sample group in Nakhon Ratchasima Province, age range less than or equal to 20 years-61 years and above. The participants were selected through non-probability sampling by Convenience Sampling totaling 400 individuals. Hypothesis testing revealed that (1) the gender of the consumer influences the decision to use the services of ittivech pet Hospital. Overall there was no difference in age and education level. Consumers monthly income influences their decision to use ittivech pet Hospital. Overall, they are different. (2) The marketing mix influences the decision to use the services of ittivech pet Hospital. The most impact is on the personal side. Distribution channel Physical environment Service process marketing promotion and price, respectively. (3) Service quality influences the decision to use the services of ittivech pet Hospital. It has the greatest impact on the concreteness of the service. In terms of giving confidence in terms of trustworthiness, respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5624
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nawapat_karn.pdf12.98 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback