DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5607

Title: การศึกษาเปรียบเทียบประสิทธิผลโฆษณาเนื้อหาวิดีโอผ่านแพลตฟอร์ม TikTok ที่สร้างการรับรู้ (Awareness) กรณีศึกษา: ร้านทำเล็บ Icedea Studio nail&eyelash Hatyai
Other Titles: The Effective of TikTok Advertising to Build Awareness: A Case study of TikTok Channel Icedea Stuido nail&eyelash Hatyai
Authors: กฤษฎากานต์ ชุมพล
Keywords: ประสิทธิผล
สร้างการรับรู้
ร้านทำเล็บ
วิดีโอ
TikTok
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้เป็นการศึกษาเพื่อเปรียบเทียบรูปแบบของเนื้อหาของโฆษณาในรูปแบบต่าง ๆ ที่ได้จากแหล่งข้อมูลหรือจากการสอบถามผู้ใช้บริการร้านทำเล็บและต่อขนตา Icedea Studio nails&eyelash Hatyai เพื่อให้ได้เนื้อโฆษณาที่เป็นเอกลักษณ์และสามารถเพิ่มยอดขายให้แก่ทางร้านได้ โดยในส่วนของคอนเทนต์วิดีโอโฆษณาสั้นนั้นมี 2 รูปแบบ 2 คอนเทนต์ (Content) ได้แก่ 1) วิดีโอโฆษณาแบบมีเรื่องราว 2) วิดีโอโฆษณาแบบภาพสไลด์ และ 2 คอนเทนต์ (Content) ได้แก่ 1) วิดีโอโฆษณาแบบมีเรื่องราวโดยการโฆษณาในช่วงเวลาปกติ 2) วิดีโอโฆษณาแบบภาพสไลด์ โดยการ โฆษณาในช่วงเวลาปกติ จากการเปรียบเทียบ รูปแบบเนื้อหา (Content) วิดีโอโฆษณาแบบมีเรื่องราวและวิดีโอโฆษณาแบบภาพสไลด์ในช่วงเวลาปกติพบว่า รูปแบบเนื้อหา (Content) วิดีโอโฆษณาแบบมีเรื่องราว มียอดการรับชมที่สูงกว่าวิดีโอโฆษณาแบบภาพสไลด์ในช่วงเวลาปกติ แต่รูปแบบเนื้อหา (Content) วิดีโอโฆษณาแบบภาพสไลด์สามารถสร้างยอดขายได้สูงกว่า
This study is to compare the content of different forms of advertisements obtained from information sources or from inquiries from icedea studio nail and eyelash extension service users Icedea Studio nails&eyelash Hatyai. Increase sales for the store As for the content of short video advertisements, there are 2 formats, 2 content (Content), namely 1) story-based video ads, 2) video slideshow ads, and 2 contents (Content). Including 1) Story video ads by regular timed advertising 2) Carousel video ads by regular timed advertising by comparison Content format (Content) video advertisements with a story and video advertisements with a slideshow at regular intervals. It was found that content format (Content) video advertisements with a story. Has a higher number of views Carousel video advertisements at regular intervals, but the content format (Content) carousel video advertisements able to generate higher sales.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2557
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5607
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kritsadakan_chum.pdf3.78 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback