DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5605

Title: แผนธุรกิจเสื้อผ้าสำเร็จรูปแบรนด์ LOVE IT
Other Titles: Business plan for LOVE IT
Authors: จิรธนา วิริยะพงษ์
Keywords: แผนธุรกิจ
ธุรกิจเสื้อผ้าสำเร็จรูป
การตลาดออนไลน์
Business Plan
Women's Ready-to-Wear Clothing Business
Online Marketing
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ธุรกิจ LOVE IT เป็นธุรกิจเสื้อผ้าสำเร็จรูปสไตล์ Smart & Sexy Classic ซึ่งมีการจัดจำหน่ายผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ ซึ่งธุรกิจนี้เกิดจากความใฝ่ฝันของตัวเอง และจากอาชีพในปัจจุบัน ผู้จัดทำจึงได้เล็งเห็นโอกาสในการทำธุรกิจเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์ ที่นำเสนอความแตกต่าง คือ โครงสร้างแพทเทิร์นที่ได้รับประสบการณ์มาจากสถาบันเยอรมันชั้นสูง มาปรับเพื่อให้เข้ากับไซส์ของ ผู้หญิงไทย ตั้งแต่ S ไปจนถึง L และเอกลักษณ์เฉพาะตัวในการเลือกวัสดุที่ใช้ ได้แก่ คุณภาพของอะไหล่ คุณภาพการตัดเย็บ และการปั๊มตราโลโก้ ที่บ่งบอกถึงความเป็นแบรนด์ LOVE IT เนื่องจากพบว่า ในท้องตลาดผู้บริโภคมักประสบปัญหาด้านรูปแบบของสินค้ายังไม่เหมาะสมกับขนาดตัวของ ผู้หญิงไทย คุณภาพการตัดเย็บที่ไม่มีคุณภาพ รวมถึงราคาที่ไม่สมเหตุสมผล จึงได้นำปัญหาต่าง ๆ มาปรับปรุงแก้ไข เพื่อหาช่องว่างนำมาพัฒนาให้มีความแตกต่าง และสามารถตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคได้เป็นอย่างดี โดยเฉพาะในกลุ่มผู้หญิงไลฟ์สไตล์การแต่งตัวที่มีเอกลักษณ์ดูดีทันสมัย สินค้ามีคุณภาพและราคาที่คุ้มค่าสมเหตุสมผล อีกทั้งบริการที่ดีเป็นปัจจัยสำคัญที่จะสร้างแรงดึงดูดในการสั่งซื้อและเกิดความจงรักภักดีต่อแบรนด์ให้เกิดกับลูกค้า ภายในแผนธุรกิจฉบับนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยตลาดถึงความต้องการของผู้บริโภค และนำผลวิเคราะห์จากการกำหนดแผนกลยุทธ์ของธุรกิจ พบว่า ในอุตสาหกรรมเสื้อผ้ามีการแข่งขันสูง มีคู่แข่งเดิมและคู่แข่งรายใหม่เพิ่มขึ้น นักวิจัยจึงได้กำหนดกลยุทธ์ส่วยผสมทางการตลาด 7Ps ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจำหน่าย การส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร กระบวนการให้บริการ นอกจากนี้ยังมีการกำหนดแผนการดำเนินงาน วางแผนการจัดการองค์กรและบริหารทรัพยากรบุคล การวางแผนด้านการเงินประมาณการงบการเงิน รวมไปถึงการวางแผนฉุกเฉินในปัจจุบันและอนาคต คาดว่าผลประกอบการเริ่มต้นลงทุนในแผนธุรกิจ 5,000,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 1,455,735 บาท มีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่ 27% ใช้ระยะเวลาในการคืนทุนทั้งสิ้น 1 ปี 8 เดือน
LOVE IT business is a Smart & Sexy Classic ready-to-wear clothing business which is distributed via online platform. This is inspiration of business come from own ambition and from current career. Researcher sees the opportunity in online fashion clothing business. The difference is cutting pattern structure gained from experience at the German high academy. Adjusted to suit Thai women's sizes from S to L, and identity of LOVE IT is material, High quality material, High quality tailoring and Logo stamping that expresses the LOVE IT. Most of the problems encountered are this product is not suitable for Thai women's size, Low tailoring quality including unreasonable prices. Therefore, all problems are developed to be different and respond to consumer behavior. Especially among women, unique lifestyles, fashionable appearances, high-quality products, and prices. Good service is an important factor in creating order attractiveness and brand loyalty to customers. According to a business plan, Consumer demand market research, and analysis was conducted from the development of the business strategy plan. It was found that: In the clothing industry, competition is fierce, and there are more original and new competitors. Therefore, the 7Ps marketing mix strategy is as follows: product, price, place, promotion, people, process and physical Evidence. In addition, the author has developed operational plans, organizational management plans, human resource management, financial planning, and financial statement estimates. And current and future emergency plans. The initial investment for the business plan is expected to be 5,000,000 baht. The Net Present Value (NPV) is equal to 1,455,735 baht, with an internal rate of return (IRR) of 27 percent and total payback period is one year and eight months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): ธีระศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5605
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Jiratana_viri.pdf9.51 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback