DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5599

Title: แผนธุรกิจร้านไอศกรีมโยเกิร์ต
Other Titles: Business plan for Yogurt Ice Cream
Authors: ธีรยา จิตรพรหม
Keywords: ไอศกรีมโยเกิร์ต
เพื่อสุขภาพ
เทรนด์การบริโภค
Yogurt Ice Cream
Health
Consumption Trend
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การสร้างธุรกิจที่ให้บริการไอศกรีมโยเกิร์ตที่มีคุณภาพดี แต่มีราคาที่เข้าถึงได้ง่ายและมี ความน่าเชื่อถือในเรื่องของแคลอรี่น้อย อาจจะเป็นโอกาสที่ดีในการขยายตลาด เพื่อตอบสนอง ความต้องการของกลุ่มผู้บริโภคที่กำลังมองหาสินค้าที่สอดคล้องกับการดูแลสุขภาพของตัวเอง การนำเสนอไอศกรีมโยเกิร์ตที่มีคุณภาพและราคาที่เหมาะสมสามารถดึงดูดความสนใจจากกลุ่มผู้บริโภคที่สนใจสุขภาพมากขึ้น การทำแบรนด์ที่มีความน่าเชื่อถือและเน้นการสร้างสินค้าที่คุณภาพอาจช่วยเพิ่มโอกาสในการเติบโตของธุรกิจได้ การบริโภคอาหารและเทรนด์ทางอาหารได้รับความสนใจอย่างมากในปัจจุบัน เป็นผล มาจากการเพิ่มความสำคัญในการดูแลสุขภาพและความสวยงามของตนเองในวัยทำงานและชีวิตประจำวัน โดยที่โยเกิร์ตแช่แข็งได้รับความนิยมอย่างมาก เนื่องจากมีรสชาติอร่อยที่คล้ายกับไอศกรีม แต่มีประโยชน์ทางอาหารเพิ่มเติม เช่น จุลินทรีย์ดีในร่างกายและแคลเซียมที่เป็นประโยชน์ ภายในตลาดไอศกรีมที่มีมูลค่ามากถึง 1.5 หมื่นล้านบาท การเติบโตมีอัตราประมาณ 10% ต่อปีในช่วง 3 ปีที่ผ่านมา เป็นเพราะความนิยมของโยเกิร์ตแช่แข็งที่เสริมความอร่อยด้วยประโยชน์ทางสุขภาพ คนไทยมีสัดส่วนการบริโภคน้อยเมื่อเทียบกับประเทศอื่น ๆ เพียงประมาณ 2 ลิตรต่อปี โดยเฉพาะในยุคที่คนเริ่มใส่ใจสุขภาพและความสวยงามอย่างมากขึ้น การพัฒนาผลิตภัณฑ์ที่มีคุณค่าทางอาหารและมีรสชาติที่ดี อาจเป็นทางเลือกที่ดีในการเข้าถึงตลาดที่กำลังเติบโตอย่างรวดเร็ว ด้วยความต้องการของผู้บริโภคที่มีความต้องการทางอาหารและสุขภาพที่ดีขึ้นในปัจจุบัน การสร้างแบรนด์ที่เชื่อมโยงกับสุขภาพ สร้างแบรนด์ที่เน้นคุณค่าทางสุขภาพของไอศกรีมโยเกิร์ตเน้นคุณสมบัติที่ดีต่อสุขภาพ เช่น มีการเพิ่มสารเสริมที่มีประโยชน์เพิ่มเข้าไป เช่น โปรบิโอติกส์ วิตามิน หรือสารต้านอนุมูลอิสระ การใช้ส่วนผสมที่มีคุณค่าทางสุขภาพสูงช่วยสร้างความเชื่อมโยงกับสุขภาพและคุณค่าทางโภชนาการของผลิตภัณฑ์ในสายตาของลูกค้า นอกจากนี้ยังช่วยเสริมคุณค่าและบางข้อในการตลาดและการโปรโมตผลิตภัณฑ์ของแบรนด์ในตลาดที่เน้นสุขภาพ และการอำนวย ความสะดวกในการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์ที่ดีต่อสุขภาพของลูกค้า จากการวิเคราะห์ผลการลงทุนและประเมินระยะเวลาคืนทุนในธุรกิจไอศกรีมโยเกิร์ต ใช้ระยะเวลาคืนทุนภายใน 1 ปี โดยการลงทุนครั้งแรกเริ่มที่ 100,000 บาท โดยมีวัตถุประสงค์หลัก คือการวางแผนการเงินของธุรกิจในระยะยาว งบกำไรขาดทุนและผลการดำเนินกิจการของบริษัท ในระยะเวลาภายใน 5 ปี โดยปีที่ 2, 3, 4 และ 5 มียอดขายที่เป็นส่วนของรายได้ เติบโตขึ้นประมาณ ร้อยละ 25 ต่อปี
Creating a business that provides high quality yogurt ice cream with easy access and low calorie reliability may be a good opportunity to expand the market to meet the needs of consumers looking for products that suit their health. The introduction of quality and affordable yogurt ice cream can draw more attention from health-conscious consumers. A reliable brand that focuses on creating quality products may increase business growth opportunities. Food consumption and food trends are gaining much attention today as a result of increasing the importance of health care and beauty in working age and daily life. Frozen yogurt is very popular because it tastes similar to ice cream, but has additional nutritional benefits such as healthy microorganisms and calcium. Within the market for ice cream worth as much as 1.The growth rate of 50 billion baht over the past three years has been driven by the popularity of frozen yogurt with health benefits. Thai people consume less than 2 litres per year, especially when they are more concerned about health and beauty. This may be a good alternative to fast-growing markets with the needs of consumers who have better food and health at present. Branding that is linked to health, creating a brand that emphasizes the health value of yogurt ice cream, focusing on healthy properties such as added beneficial additives such as probiotics, vitamins, etc., or antioxidants. The use of high-quality ingredients helps to build a link with the health and nutritional value of products in the customer's eyes. It also enhances the value and promotion of brand products in a health-focused market and facilitates healthy product selection. Analysis of investment performance and assessment of return period in yogurt ice cream business to use the return period within one year. The initial investment starts at 100k, The main objective of the company is to plan long-term business finance, income statement and operating performance within five years. In 2002, sales of revenue contributed to growth of approximately 25% per annum.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5599
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
teeraya_chit.pdf9.18 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback