DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5589

Title: ปัจจัยของแบรนด์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ
Other Titles: Brand factors that affect decide to purchasing
Authors: อาทิตย์ บุญเขตร์
Keywords: การตัดสินใจซื้อ
ปัจจัยของแบรนด์สินค้า
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง “ปัจจัยของแบรนด์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ” วัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยของแบรนด์ ด้านการรับรู้ของแบรนด์ ด้านบุคลิกภาพของแบรนด์ ด้านอัตลักษณ์ของแบรนด์และด้านความจงรักภักดีในแบรนด์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือให้การเก็บรวบรวมข้อมูล ประชากรการวิจัยคือกลุ่มผู้บริโภคในบริเวณพื้นที่กรุงเทพและปริมณฑลที่สนใจการซื้อสินค้าแบรนด์ ขนาดตัวอย่างในการเก็บรวบรวมข้อมูล 400 ตัวอย่าง การเลือกกลุ่มตัวอย่างทำการสุ่มตัวอย่างโดยใช้วิธีการสุ่มกลุ่มตัวอย่างตามความสะดวก (Convenience Sampling) สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูลสถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) ค่าร้อยละ และค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมาน (Inference Statistics) ใช้สถิติ t-Test, F-Test (ANOVA) และสมการถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัย ดังนี้ ปัจจัยของแบรนด์ในด้านการรับรู้ ด้านบุคลิกภาพของแบรนด์ ด้านอัตลักษณ์ของแบรนด์และด้านจงรักภักดีของแบรนด์โดยรวมอยู่ในระดับค่อนข้างเห็นด้วย และการตัดสินใจ โดยรวมอยู่ในระดับค่อนข้างเห็นด้วย ผลการทดสอบสมมติฐานที่ 1 พบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลด้าน ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้ต่อเดือน มีการตัดสินใจซื้อแตกต่างกัน ยอมรับสมมติฐานการวิจัย ผลการทดสอบสมมติฐานที่ 2 พบว่าปัจจัยของแบรนด์ ด้านการรับรู้ ด้านบุคลิกภาพ ด้านอัตลักษณ์ ด้านความจงรักภักดี ส่งผลต่อการตัดใจซื้อยอมรับสมมติฐานการวิจัย
This research on subject “Brand factors that affect decide to purchasing” This study aimed to Influence of brand factors of Brand awareness, Brand Personality, Brand Identity, Brand Loyalty and affect decide to purchasing. This was a Quantitative Research study using a questionnaire with a sample in Bangkok metropolitan region, interested in purchasing brand products. The participants were selected through non-probability sampling by Convenience Sampling totaling 400 individuals. and using Descriptive Statistics, Inference Statistic, t -Test, F-Test (ANOVA and Multiple Regression Analysis. Brand factors in Brand awareness, Brand Personality, Brand Identity, Brand Loyalty and decide to purchasing Overall, it is at a fairly agreeable level. Hypothesis testing revealed 1 found that factors of status, occupation, education and average monthly income. There is a level of decision to purchasing differences. consequently accept the research hypothesis. Hypothesis testing revealed 2 found that Brand factors of Brand awareness, Brand Personality, Brand Identity, Brand Loyalty impact to decide to purchasing consequently accept the research hypothesis.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5589
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
artit_boon.pdf5.81 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback